Magazyn koscian.net

2008-05-21

Strajk w oświacie

We wtorek, 27 maja, w większości szkół w naszym powiecie będzie przedwczesny Dzień Dziecka - nie będzie lekcji! Nauczyciele spędzą dzień w pokojach nauczycielskich, a dzieci albo w domach, albo na szkolnych boiskach. Pracownicy oświaty przystąpili do ogólnopolskiego strajku organizowanego przez Związek Nauczycielstwa Polskiego.

Tylko w gminie Krzywiń będzie to dzień jak co dzień. Tam na strajk nie zdecydowała się żadna ze szkół. W gminie Śmigiel strajkować będzie tylko Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Nietążkowie, w gminie wiejskiej Kościan - szkoły w Racocie, Starych Oborzyskach i Luboszu, w gminie Czempiń wszystkie szkoły (w Czempiniu, Borowie, Głuchowie i Gołębinie) a w Kościanie wszystkie szkoły i wszystkie przedszkola z wyjątkiem Samorządowego Przedszkola nr 1 im. Wandy Chotomskiej na os. Piastowskim. O przystąpieniu do strajku pracownicy placówek oświatowych decydowali w referendach. To najliczniej popierany strajk nauczycielski od lat. W ubiegłym roku w ramach protestu nauczyciele wstrzymali się od pracy na dwie godziny. Teraz zdecydowali się na cały dzień. Strajkujący przyjdą we wtorek do pracy, ale nie podejmą obowiązków i nie otrzymają za ten dzień wynagrodzenia.

- Sytuacja jest dramatyczna. Stażysta zarabia brutto tysiąc czterysta osiemnaście złotych. To znaczy, że na rękę nie dostaje nawet tysiąca złotych. Ludzie po szkole podstawowej nie chcą już za takie stawki pracować. To karygodne, by tak traktowano ludzi z wyższym wykształceniem. W Kościanie, wyjaśnijmy, średnia zarobków nauczycielskich jest niższa, niż przewiduje to ustawa - stwierdza Leokadia Rowińska, prezes odziału ZNP w Kościanie.

W Kościanie normalnie pracować będzie 27 maja tylko przedszkole na os. Piastowskiem. Nie ma tam ogniska ZNP - nie było więc nawet referendum w sprawie strajku. Na cztery spusty najprościej za to byłoby zamknąć przedszkola: nr 4 im. Misia Uszatka na Jagiellońskim, nr 2 - „baraczek” i numer 3 - „murowane” na ulicy Moniuszki. We wszystkich za strajkiem opowiedzieli się - poza dyrektorkami (nie wolno im strajkować) - wszyscy pracownicy.

- Nie możemy przedszkola zamknąć. Od kilku dni na drzwiach do przedszkola wisi informacja dla rodziców, że będzie strajk. Liczymy na to, że kto będzie mógł zaopiekować się dzieckiem, tego dnia nie przyprowadzi go do przedszkola. Wszystkim dzieciom, które jednak tego dnia przyjdą, oczywiście zapewnimy opiekę. Jeśli dzieci będzie kilkanaścioro, sama się nimi zajmę. Jeśli będzie więcej, trzeba będzie zatrudnić na umowę zlecenie fachową pomoc - wyjaśnia dyrektor ,,trójki’’ Wanda Antkowiak.

Ogłoszenia o strajku, z sugestią, by dzieci do przedszkoli nie przyprowadzać, wiszą i w innych przedszkolach. Rodzice albo kiwają głowami ze zrozumieniem, albo psioczą. Znalezienie innej opieki dla dziecka na cały dzień, to kłopot.

W przedszkolu numer dwa ośmiu nauczycieli choć strajk popiera, strajkować nie będzie, bo na 27 maja mieli dawno już zaplanowaną wycieczkę dzieci do agroturystycznego gospodarstwa w Kluczewie.
- Trzeba by odwołać. Nie mogliśmy tego zrobić dzieciom - komentuje jedna z nauczycielek.
Dyrektor przedszkola na dzień strajku zatrudni osobę do opieki nad dziećmi, a sama zakasa rekawy i zajmie się przedszkolną kuchnią. W przedszkol numer cztery dyrektor zajmie się dziećmi.

W Zespole Szkół numer jeden w Kościanie tylko dyrekcja, księgowość i trzej nauczyciele wyjeżdżający na szkolne wycieczki będą 27 maja pełnić normalnie obowiązki. Za strajkiem opowiedziało się tam 61 nauczycieli. Zajęć lekcyjnych nie będzie, ale szkoła otwarta będzie jak w każdy wtorek. W Zespole Szkół nr 2 zajęcia opiekuńcze trwać będą od godz. 8 do 13. Tam protest poparło 62% biorących udział w referendum.

- Pracować będzie tylko administracja, ja, wicedyrektorzy i jeden nauczyciel. Nie jesteśmy w stanie zająć się w takich warunkach połową tysiąca uczniów. Zajęcia lekcyjne więc będą odwołane, ale szkoła będzie czynna. Wszystkim dzieciom, które przyjdą do szkoły zapewnimy opiekę - podkreśla Anna Walczak, dyrektor ZS nr 2.

W ,,trójce’’ tylko pięciu pracowników powiedziało ,,nie’’ strajkowi. Za protestem opowiedziało się 55 osób. Ze względu na klasowe wyjazdy na wycieczki część nauczycieli na strajk się nie zdecydowała. Szkoła otwarta będzie od godz. 8 do 15. W Zespole Szkół nr 4, jak i w innych strajkujących szkołach, zajęcia lekcyjne będą odwołane.

- Za strajkiem nie opowiedziała się dyrekcja, czyli trzy osoby, wszyscy pracownicy niepedagogiczni i jeden nauczyciel. To znaczy, że pracować tego dnia będzie dwadzieścia osób. Dyrektor Michalczak pojechał właśnie do prawnika w sprawie ogłoszenia dla rodziców - wyjaśnia wicedyrektor Grajewska.

W Zespole Szkół im. Marii Konopnickiej tylko jedna z 76 uczestniczących w referendum osób opowiedziała się przeciwko strajkowi. W I Liceum Ogólnokształcącym im. Oskara Kolberga do strajku przystąpi 58 pracowników.
- Pani dyrektor dzwoniła do mnie z pytaniem: co ona ma zrobić? Oprócz tych, co będą na maturach pracować tego dnia będzie tylko pani dyrektor i dwóch księży katechetów - opowiada Rowińska.

W Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Franciszka Ratajczaka strajkować będzie 49 na 106 pracujących w szkole osób. Strajkować będą też cztery osoby w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Tam, wiem, miano szczególnie duży dylemat. Dostać się na badania do nich trudno. Taki jeden dzień burzy cały harmonogram pracy. W referendum wzięło udział dwanaście osób. Tylko cztery jednak opowiedziały się za strajkiem - wyjaśnia Rowińska.

W gminie Śmigiel ogniska ZNP znajdują się tylko w trzech szkołach: ZSP w Nietążkowie, czackim zespole szkół i szkołach w Starym Bojanowie. Referenda w sprawie strajku odbyły się we wszystkich, ale tylko pracownicy ZSP w Nietążkowie zdecydowanie opowiedzieli się za protestem (wszyscy biorący udział w referendum - 45 osób). Szkoły w Starym Bojanowie i Czaczu zostaną oflagowane.

- Zajęcia odbywać się będą normalnie. Ze strajkującymi będziemy się solidaryzować wywieszając flagi - deklaruje szefowa gminnej komórki ZNP Ilona Konieczna.

Największa w gminie szkoła - w Śmiglu - nie włączyła się do protestu. Do strajku nie przyłączyli się też nauczyciele wszystkich szkół w gminie Krzywiń.
- Zorganizowaliśmy referenda, ale strajku nie poparto - wyjaśnia Renata Wesołowska, szefowa ZNP w gminie.

W gminie Czempiń za strajkiem głosowała większość (70%-100%) pracowników szkół podstawowych w: Czempiniu, Borowie, Gołębinie i Głuchowie oraz Gimnazjum w Borowie. Gdy kończyliśmy składanie tego numeru Gazety ciągle jeszcze trwało referndum w przedszkolu w Czempiniu i jego placowkach filialnych w Gołębinie i Jarogniewicach.

- Nauczyciele bardzo chcieli wziąć udział w głosowaniu, a z powodu choroby wiele osób wcześniej tego nie mogło zrobić - wyjaśnia Renata Wesołowska, szefowa ZNP w gminie.

W gminie wiejskiej Kościan do strajku przyłączyli się pracownicy Gimnazjum w Racocie i w Starych Oborzyskach, Zespół Szkół w Racocie, Zespół Szkół w Luboszu i Szkoła Podstawowa w Starych Oborzyskach.

- W przedszkolu w Starych Oborzyskach przeprowadzono referendum, strajk poparło sto procent pracowników, ale włączyć się do niego nie zdecydowano. Szkoła od dawna miała na ten dzień zaplanowane obchody Dnia Matki. Nauczyciele nie chcieli odwoływać święta, dlatego ostatecznie ze strajku tego dnia zrezygnowali. W Zespole Szkół w Kiełczewie z kolei mimo iż strajk zdobył aż 67% poparcie wśród biorących udział w referendum, żadna z popierających go osób nie odważyła się wpisać na listę strajkową. Zabrakło odwagi cywilnej. Strajku więc tam nie będzie - wyjaśnia Artur Opas, szef gminnego oddziału ZNP.

W Zespole Szkół w Bonikowie ze względu na zbyt małą frekwencję referendum nie było ważne.

W poniedziałek, 19 maja, burmistrz Kościana spotkał się z wszystkimi dyrektorami kościańskich szkół. Każdy z dyrektorów miał przedstawić plan działań na strajkowy dzień. Większość szkół odwoła 27 maja zajęcia lekcyjne. Dziećmi, które tego dnia przyjdą do szkoły, zająć się jednak trzeba będzie. Dlatego dużym wzięciem na wolnym rynku zleceń cieszą się w ostatnich dniach emerytowani nauczyciele. (Al)

Strajkujący domagają się:

1) zagwarantowania zwiększenia do 2010 r. wynagrodzeń nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami o co najmniej 50% między innymi przez zwiększenie nakładów na oświatę publiczną.

2) utrzymania dotychczasowego zakresu prawa i obowiązków nauczycielskich wynikających z ustawy Karta Nauczyciela

3) utrzymania dotychczasowych uprawnień emerytalnych nauczycieli

Gazeta Kościańska nr 21/2008


Już głosowałeś!

Komentarze (38)

w dniu 21-05-2008 09:53:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A jak ja mam protestować przeciwko zamknięciu przedszkola? Co prawda udawano, że mogę przyprowadzić dziecko, ale podkreślano, że opieka będzie ZASTęPCZA i lepiej żeby zostało w domu. Kto zapłaci mi za dzień bezpłatnego urlopu?

A jak ja mam protestować przeciwko zamknięciu przedszkola? Co prawda udawano, że mogę przyprowadzić dziecko, ale podkreślano, że opieka będzie ZASTęPCZA i lepiej żeby zostało w domu. Kto zapłaci mi za dzień bezpłatnego urlopu?

w dniu 21-05-2008 10:54:33 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

No to widac ze jednak strajk moze byc skuteczny :)

No to widac ze jednak strajk moze byc skuteczny :)

w dniu 21-05-2008 10:58:24 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Hm, jeśli druga opinia odnosi się do pierwszej, to jest głupia. W kogo uderza strajk? We władze? Raczej w rodziców.

Hm, jeśli druga opinia odnosi się do pierwszej, to jest głupia. W kogo uderza strajk? We władze? Raczej w rodziców.

w dniu 21-05-2008 11:02:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie ma dzieci w wieku szkolnym, więc spokojnie popieram nauczycieli. Przy takich zarobkach niedługo nie będzie chętnych do pracy w szkołach! Co prawda gdyby ten strajk dotknął mnie osobiście to nie byłabym tak wyrozumiała. Solidarność społeczna ma swoje granice.

Nie ma dzieci w wieku szkolnym, więc spokojnie popieram nauczycieli. Przy takich zarobkach niedługo nie będzie chętnych do pracy w szkołach! Co prawda gdyby ten strajk dotknął mnie osobiście to nie byłabym tak wyrozumiała. Solidarność społeczna ma swoje granice.

w dniu 21-05-2008 11:06:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A ja popieram! Dość roboty za grosze!

A ja popieram! Dość roboty za grosze!

w dniu 21-05-2008 11:23:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Mają prawo strajkować i tyle. Jeżeli chodzi o postulaty to częśc popieram. na pewno wcześniejsze emerytury i na pewno większe pieniądze. nawet dużo większe. Za to stanowczo należy znieść kartę nauczyciela! Oni sa prawie nie usuwalni przez co poziom pracy sprada z roku na rok. Nie czuja presji rynku. Poprawić to mogą duże zarobki i normalne reguły gry

Mają prawo strajkować i tyle. Jeżeli chodzi o postulaty to częśc popieram. na pewno wcześniejsze emerytury i na pewno większe pieniądze. nawet dużo większe. Za to stanowczo należy znieść kartę nauczyciela! Oni sa prawie nie usuwalni przez co poziom pracy sprada z roku na rok. Nie czuja presji rynku. Poprawić to mogą duże zarobki i normalne reguły gry

w dniu 21-05-2008 11:44:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Uczeń? Kto by się z nim liczył! oto fragment tekstu z sieci:
Zaplanowane na 27 maja ustne matury są odwoływane, bo nauczyciele postanowili tego dnia strajkować. Uczniowie dowiadują się tego... z komunikatora Gadu-Gadu.
Tadeusz Puczka, dyrektor ZSB, bagatelizuje sprawę: - Większość uczniów była wczoraj w szkole. Ci, którzy nie przyszli, sami dzwonią do sekretariatu. Nawet jeśli do kogoś wiadomość nie dotrze i przyjdzie na egzamin we wtorek, to po prostu przeczyta kartkę i pojawi się na egzaminie następnego dnia.
Piotr Zaczkowski, rzecznik kuratorium, uważa, że granie na uczniowskich emocjach jest karygodne. - Dla młodego człowieka, który czeka na maturę, komfort psychiczny jest bardzo ważny. Strajkujący nauczyciele nie liczą się z tym - mówi Zaczkowski.
Całość na: www.alert24.pl

Uczeń? Kto by się z nim liczył! oto fragment tekstu z sieci:
Zaplanowane na 27 maja ustne matury są odwoływane, bo nauczyciele postanowili tego dnia strajkować. Uczniowie dowiadują się tego... z komunikatora Gadu-Gadu.
Tadeusz Puczka, dyrektor ZSB, bagatelizuje sprawę: - Większość uczniów była wczoraj w szkole. Ci, którzy nie przyszli, sami dzwonią do sekretariatu. Nawet jeśli do kogoś wiadomość nie dotrze i przyjdzie na egzamin we wtorek, to po prostu przeczyta kartkę i pojawi się na egzaminie następnego dnia.
Piotr Zaczkowski, rzecznik kuratorium, uważa, że granie na uczniowskich emocjach jest karygodne. - Dla młodego człowieka, który czeka na maturę, komfort psychiczny jest bardzo ważny. Strajkujący nauczyciele nie liczą się z tym - mówi Zaczkowski.
Całość na: www.alert24.pl

w dniu 21-05-2008 12:28:34 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

za to uczniowie liczą siez nauczycielem (tak jak się liczyli przez te kilka lat w szkole) ....hehe szczególnie z tym który zarabia niecałe 1000 do łapy

za to uczniowie liczą siez nauczycielem (tak jak się liczyli przez te kilka lat w szkole) ....hehe szczególnie z tym który zarabia niecałe 1000 do łapy

w dniu 21-05-2008 19:25:01 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nauczyciele kiedyś dostali za dużo (KN) i teraz im się krzywda dzieje. Nie narzekają Ci nauczyciele ktorzy są nauczycielami z powołania a karierowicze i Ci co połakomili sie na " dobra" tego zawodu - wakacje, ferie, przerwy swiąteczne, 18 godzinny tydzień pracy - chcieliby jeszce BOG wie cego.Ciągle będzie im małó. Nie ukrywajmy w porownaniu z innymi zawodami wcale nie zarabiają tak mało. Pryklad: mam w rodzinie naucyciela z 20 letnim stazem zarabie na reke 2.500 a za nadgodziny lub zastepstwa dodatkowo i mam tez policjanta tez 20 lat pracy i na reke 2.200 bez nadgodzin bo nie ma płaconych bo to przecież SLUZBA . I co myślicie kto bardziej jest narazony na niebezpieczeństwo NAYCZYCIEL cy POLICJASNT i kto arabia za mało. Kto zarabia za mało to uważam ze panie przedszkolanki bo one pracują wiecej godzin i we wakacje tez i z małymi dziecmi to y=tez jest inacej ni ze szkolnymi. Nie mowie ju o paniach w bibliotekach wszyszy zarabiamy za mało tylko e nie wszystkim wolno strajkować., Drodzy nauczyciele a gdzie wasze poszanowanie ucznia - matury, co majązrobić matki z małymi dziecmi.... WSTYD I HANBA >

Nauczyciele kiedyś dostali za dużo (KN) i teraz im się krzywda dzieje. Nie narzekają Ci nauczyciele ktorzy są nauczycielami z powołania a karierowicze i Ci co połakomili sie na " dobra" tego zawodu - wakacje, ferie, przerwy swiąteczne, 18 godzinny tydzień pracy - chcieliby jeszce BOG wie cego.Ciągle będzie im małó. Nie ukrywajmy w porownaniu z innymi zawodami wcale nie zarabiają tak mało. Pryklad: mam w rodzinie naucyciela z 20 letnim stazem zarabie na reke 2.500 a za nadgodziny lub zastepstwa dodatkowo i mam tez policjanta tez 20 lat pracy i na reke 2.200 bez nadgodzin bo nie ma płaconych bo to przecież SLUZBA . I co myślicie kto bardziej jest narazony na niebezpieczeństwo NAYCZYCIEL cy POLICJASNT i kto arabia za mało. Kto zarabia za mało to uważam ze panie przedszkolanki bo one pracują wiecej godzin i we wakacje tez i z małymi dziecmi to y=tez jest inacej ni ze szkolnymi. Nie mowie ju o paniach w bibliotekach wszyszy zarabiamy za mało tylko e nie wszystkim wolno strajkować., Drodzy nauczyciele a gdzie wasze poszanowanie ucznia - matury, co majązrobić matki z małymi dziecmi.... WSTYD I HANBA >

w dniu 21-05-2008 19:51:46 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

jakby n-l zarabiał 2500 na rękę + nadgodziny nie zwiałbym ze szkoły dobreeee chyba że masz derekcje w rodzinie hehehe albo jestes z wydziału oświaty oni się właśnie tak orientują ..........nie pisz głupot tylko najpierw się zorientuj a kto jest bardziej narażony na niebezpieczeństwo POLICJANT czy NAUCZYCIEL to nie jestem taki pewien ...policjant przynajmniej może i ma gdzie uciec

jakby n-l zarabiał 2500 na rękę + nadgodziny nie zwiałbym ze szkoły dobreeee chyba że masz derekcje w rodzinie hehehe albo jestes z wydziału oświaty oni się właśnie tak orientują ..........nie pisz głupot tylko najpierw się zorientuj a kto jest bardziej narażony na niebezpieczeństwo POLICJANT czy NAUCZYCIEL to nie jestem taki pewien ...policjant przynajmniej może i ma gdzie uciec

w dniu 21-05-2008 21:06:25 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Podwyżki OK, ale za tym powinny pójśc kasy fiskalne dla nauczycieli dających korepetycje. Liczne kontrole skarbowe ukróciłyby tę "szarą strefę" matact i wyłudzeń pieniędzy od uczniów, których nie chce się tej chołocie uczyć w szkole.

Podwyżki OK, ale za tym powinny pójśc kasy fiskalne dla nauczycieli dających korepetycje. Liczne kontrole skarbowe ukróciłyby tę "szarą strefę" matact i wyłudzeń pieniędzy od uczniów, których nie chce się tej chołocie uczyć w szkole.

w dniu 21-05-2008 22:27:38 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jasny gwint ale Niektórym się pokręciło w głowie. Do mamy przedszkolaka! Możesz dziecku poczytać książeczki i nauczyć go dobrego zachowania. Możesz wziąć dzień urlorpu nad zdrowym dzieckiem, albo zwykłego urlopu. Możesz, a nauczyciel nie może....Przecież to Twoje dziecko i Twój priorytet. Jesteś kochającą mamą, więc samego go nie zostawisz a tylko Ty umiesz kochać najlepiej. 2500 tysiąca na rękę? + nadgodziny. Co za bzdury piszesz? Nuczyciele, żeby miec etat łącza prace w kilku plaćówkach, a gdzie o nadgodzinach mówić. Zastanów się, bo jeśli swojemu dziecku będziesz takie bzdedy mówić to nauczyciele do matury go nie wyprostują. kasy fiskalne....dobre sobie....

Jasny gwint ale Niektórym się pokręciło w głowie. Do mamy przedszkolaka! Możesz dziecku poczytać książeczki i nauczyć go dobrego zachowania. Możesz wziąć dzień urlorpu nad zdrowym dzieckiem, albo zwykłego urlopu. Możesz, a nauczyciel nie może....Przecież to Twoje dziecko i Twój priorytet. Jesteś kochającą mamą, więc samego go nie zostawisz a tylko Ty umiesz kochać najlepiej. 2500 tysiąca na rękę? + nadgodziny. Co za bzdury piszesz? Nuczyciele, żeby miec etat łącza prace w kilku plaćówkach, a gdzie o nadgodzinach mówić. Zastanów się, bo jeśli swojemu dziecku będziesz takie bzdedy mówić to nauczyciele do matury go nie wyprostują. kasy fiskalne....dobre sobie....

w dniu 22-05-2008 09:53:23 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kapitalny pomysł. Korepetycje to taki cichy, nauczycielski biznes. Nauczyciele wzajemnie sobie podsyłają uczniów i interes kwitnie. Praktycznie nikt nie ma złożonej działalności gospodarczej i nie odprowadza podatków. W sumie to znam kilku nauczycieli dających korepetycje, godzin dowiem się od znajomych uczniów - potem mały telefon gdzie trzeba i sprawa załatwiona.

Kapitalny pomysł. Korepetycje to taki cichy, nauczycielski biznes. Nauczyciele wzajemnie sobie podsyłają uczniów i interes kwitnie. Praktycznie nikt nie ma złożonej działalności gospodarczej i nie odprowadza podatków. W sumie to znam kilku nauczycieli dających korepetycje, godzin dowiem się od znajomych uczniów - potem mały telefon gdzie trzeba i sprawa załatwiona.

w dniu 22-05-2008 11:07:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie używaj sformułowania ,,praktycznie nikt'', bo ja wykonam mały telefon gdzie trzeba, w sprawie zniesławienia przez zbytnie uogólnienie. :)

Nie używaj sformułowania ,,praktycznie nikt'', bo ja wykonam mały telefon gdzie trzeba, w sprawie zniesławienia przez zbytnie uogólnienie. :)

w dniu 22-05-2008 12:56:43 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

...

...

w dniu 22-05-2008 21:14:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a ja powiem tak, nauczyciel nie zarabialiby pewnie na korepetycjach, gdyby uczniowie przykładali sie do nauki w szkole. Jest popyt będa korepetycje. Mnie nigy na nie nie było stać, więc liczyłem tylko na siebie i dobrze na tym wyszedłem. Czego uczniom życzę:) Trzymam kciuki za nauczycieli:)

a ja powiem tak, nauczyciel nie zarabialiby pewnie na korepetycjach, gdyby uczniowie przykładali sie do nauki w szkole. Jest popyt będa korepetycje. Mnie nigy na nie nie było stać, więc liczyłem tylko na siebie i dobrze na tym wyszedłem. Czego uczniom życzę:) Trzymam kciuki za nauczycieli:)

w dniu 22-05-2008 22:16:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Korepetycje to oznaka całkowitego upadku zdolności nauczania. Często siłowo wręcz wymuszane przez nauczycieli, którzy widzą w tym mozliwości nielegalnego, najczęściej bardzo wysokiego zarobku.

Korepetycje to oznaka całkowitego upadku zdolności nauczania. Często siłowo wręcz wymuszane przez nauczycieli, którzy widzą w tym mozliwości nielegalnego, najczęściej bardzo wysokiego zarobku.

w dniu 23-05-2008 22:34:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dlaczego odbiera się nauczycielom prawo do strajku? Kiedy strajkowali Lekarze i pielęgniarki narażając ludzkie życie nie było aż tyluemocji. Strajkowały również inne grupy zawodowe utrudniając nam życie Przeżyliśmy to wszystko, a oni dostali co chcieli. Czemu nauczyciele nie mają sie upomnieć o swoje w ten sposób skoro cały czas są lekceważeni. Najwyższy czas aby to najmniej zorganizowane środowisko zjednoczyło się.

Dlaczego odbiera się nauczycielom prawo do strajku? Kiedy strajkowali Lekarze i pielęgniarki narażając ludzkie życie nie było aż tyluemocji. Strajkowały również inne grupy zawodowe utrudniając nam życie Przeżyliśmy to wszystko, a oni dostali co chcieli. Czemu nauczyciele nie mają sie upomnieć o swoje w ten sposób skoro cały czas są lekceważeni. Najwyższy czas aby to najmniej zorganizowane środowisko zjednoczyło się.

w dniu 25-05-2008 10:15:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

NAJWIEKSZE NIEROBY TO WLASNIE NAUCZYCIELE MAJA WIECEJ WOLNEGO NIZ PRACY JAK IM SIE NIE PODOBA TO NA WYSPY I NARA I ZNOWU WSZYSTKO KOSZTEM DZIECI BRAK SLOW A PO DRUGIE JA NIE ZNAM BIEDNEGO NAUCZYCIELA ????????????????

NAJWIEKSZE NIEROBY TO WLASNIE NAUCZYCIELE MAJA WIECEJ WOLNEGO NIZ PRACY JAK IM SIE NIE PODOBA TO NA WYSPY I NARA I ZNOWU WSZYSTKO KOSZTEM DZIECI BRAK SLOW A PO DRUGIE JA NIE ZNAM BIEDNEGO NAUCZYCIELA ????????????????

w dniu 25-05-2008 10:48:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a kto cię bucu nauczył pisać masz rację Twoi byli beznadziejni bo tylko cię uczyli a nie wychowywali

a kto cię bucu nauczył pisać masz rację Twoi byli beznadziejni bo tylko cię uczyli a nie wychowywali

w dniu 26-05-2008 15:08:36 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

boli was, ze ktos ma 18h za 1000 zl, toz to raj na ziemi, czemu sami sie tam nie pchacie, jak tam tak slodko. Jakos kolejek do tej roboty nie widac...wiem, ze to dziala na wyobraznie, szczegolnie te 18h i 3m-ce wakacji, ale ile ci ludzie maja zarabiac tyle co na kasie w biedronce? (juz pomine milczeniem cale zaklamanie tego "argumentu") kto bedzie uczyl wasze dzieci? "idealisci" i "silaczki", skad ich brac? w podstawowkach juz sie od dawna z nauczycieli smieja, ze uczyc sie nie "oplaca", jakie chcecie miec spoleczenstwo? gdzie nie szanuje sie wiedzy, a wzorem do nasladowania jest bezrobotny pracujacy na czarno (z pewnoscia zarabia lepiej) . Niech caly kraj dalej idzie w tym kierunku, z pewnoscia daleko zajdziemy. Co do edukacji, to posmakujecie wartosci edukacji, jak to wszystko sie kiedys ladnie "rypnie", wejdzie "nowe", szkola z biznesowym zacieciem, beda szkoly prywatne dla elit, a "szkoly realne" dla plebsu (bez szans na awans spoleczny i ekonomiczny, bo matola na calym swiecie nikt nie chce) i bedziecie jeszcze snic o tym co jest teraz, o tych nauczycielach i systemie (nie uwazam, aby byl doskonaly, ale te place to sabotaz prawdziwej edukacji w tym kraju).

boli was, ze ktos ma 18h za 1000 zl, toz to raj na ziemi, czemu sami sie tam nie pchacie, jak tam tak slodko. Jakos kolejek do tej roboty nie widac...wiem, ze to dziala na wyobraznie, szczegolnie te 18h i 3m-ce wakacji, ale ile ci ludzie maja zarabiac tyle co na kasie w biedronce? (juz pomine milczeniem cale zaklamanie tego "argumentu") kto bedzie uczyl wasze dzieci? "idealisci" i "silaczki", skad ich brac? w podstawowkach juz sie od dawna z nauczycieli smieja, ze uczyc sie nie "oplaca", jakie chcecie miec spoleczenstwo? gdzie nie szanuje sie wiedzy, a wzorem do nasladowania jest bezrobotny pracujacy na czarno (z pewnoscia zarabia lepiej) . Niech caly kraj dalej idzie w tym kierunku, z pewnoscia daleko zajdziemy. Co do edukacji, to posmakujecie wartosci edukacji, jak to wszystko sie kiedys ladnie "rypnie", wejdzie "nowe", szkola z biznesowym zacieciem, beda szkoly prywatne dla elit, a "szkoly realne" dla plebsu (bez szans na awans spoleczny i ekonomiczny, bo matola na calym swiecie nikt nie chce) i bedziecie jeszcze snic o tym co jest teraz, o tych nauczycielach i systemie (nie uwazam, aby byl doskonaly, ale te place to sabotaz prawdziwej edukacji w tym kraju).

w dniu 26-05-2008 15:18:02 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Popieram:) Z całym szacunkiem do Mongo. Takich trzeba nam w narodzie. Trzymam kciuki za nauczycieli! Pierwszy raz wspólnie w działaniu, brawo. Ciekawe co powiedzą nauczyciele z Krzywinia swoim uczniom? Czyżby im było dobrze?

Popieram:) Z całym szacunkiem do Mongo. Takich trzeba nam w narodzie. Trzymam kciuki za nauczycieli! Pierwszy raz wspólnie w działaniu, brawo. Ciekawe co powiedzą nauczyciele z Krzywinia swoim uczniom? Czyżby im było dobrze?

w dniu 26-05-2008 21:27:49 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

jedyne w miarę przyzwoite podwyżki dla nauczycieli dał minister, który się pomylił w liczeniu. Bidzet miał się zawalić, ale trzyma sie chyba dobrze, bo wszelkiej maści nieudacznicy dalej pchaja sie do rządzenia. A co do pracy nauczyciela, jestem nauczycielem 23 lata i marzę o 40h tygodniu pracy, kiedy to opracuję sprawdzian na szkolnym komputerze, wydrukuję na szkolnej drukarce, będę piosać służbowym długopisem na służbowej kartce (na koszt państwa) i nie trzeba będzie gnać po południu na radę, zebrania z rodzicami, robienie prób, wieczornic, dyskotek, wycieczek i innych dziwnych rzeczy, o których nikt nie chce wiedzieć, bo widzi 18h. A jak to wszystko zrobię w moich 40h, to chę iść do domu i zająć się rodziną. I drażliwy temat wolnego, nauczyciel zgodnie z przepisami ma 2 tyg. ferii i 6 wakacji a poza tym wolne jest dla uczniów, bo nauczycieli l tak nie stać na wyjazdy

jedyne w miarę przyzwoite podwyżki dla nauczycieli dał minister, który się pomylił w liczeniu. Bidzet miał się zawalić, ale trzyma sie chyba dobrze, bo wszelkiej maści nieudacznicy dalej pchaja sie do rządzenia. A co do pracy nauczyciela, jestem nauczycielem 23 lata i marzę o 40h tygodniu pracy, kiedy to opracuję sprawdzian na szkolnym komputerze, wydrukuję na szkolnej drukarce, będę piosać służbowym długopisem na służbowej kartce (na koszt państwa) i nie trzeba będzie gnać po południu na radę, zebrania z rodzicami, robienie prób, wieczornic, dyskotek, wycieczek i innych dziwnych rzeczy, o których nikt nie chce wiedzieć, bo widzi 18h. A jak to wszystko zrobię w moich 40h, to chę iść do domu i zająć się rodziną. I drażliwy temat wolnego, nauczyciel zgodnie z przepisami ma 2 tyg. ferii i 6 wakacji a poza tym wolne jest dla uczniów, bo nauczycieli l tak nie stać na wyjazdy

w dniu 27-05-2008 09:10:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kasy fiskalne (0)~ths, 2008-05-21 21:06:25 Podwyżki OK, ale za tym powinny pójśc kasy fiskalne dla nauczycieli dających korepetycje. Liczne kontrole skarbowe ukróciłyby tę "szarą strefę" matact i wyłudzeń pieniędzy od uczniów, których nie chce się tej chołocie uczyć w szkole. Ty mądralo to tobvie się coś pokickałop, to nie nauczyciele wołają pieniądze na korkach tylko rodzice tych leniów i nieuków sami wciskaja kasę nauczycielowi do ręki abu nakładł łop;atą do pustego łba wiedzę, bo sam nie potrafi sobie oleju nalać. A ta "chołota" pracowałaby jakby im zapłacono godnie.

Kasy fiskalne (0)~ths, 2008-05-21 21:06:25 Podwyżki OK, ale za tym powinny pójśc kasy fiskalne dla nauczycieli dających korepetycje. Liczne kontrole skarbowe ukróciłyby tę "szarą strefę" matact i wyłudzeń pieniędzy od uczniów, których nie chce się tej chołocie uczyć w szkole. Ty mądralo to tobvie się coś pokickałop, to nie nauczyciele wołają pieniądze na korkach tylko rodzice tych leniów i nieuków sami wciskaja kasę nauczycielowi do ręki abu nakładł łop;atą do pustego łba wiedzę, bo sam nie potrafi sobie oleju nalać. A ta "chołota" pracowałaby jakby im zapłacono godnie.

w dniu 27-05-2008 14:31:30 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

co to za bzdura z tymi korepetycjami? dawno nie chodzilem do szkoly, ale za "moich" czasow, korepetycje byly potrzebne tylko uczniom o "wyjatkowych" talentach i korepetycje byly "wypraszane" przez rodzicow u nauczycieli, ktorzy nie brali ucznia na dodatkowe zajecia, ale polecali innemu nauczycielowi, aby nie byc posadzonym o nieuczciowsc. Moja zona pracowala jako nauczyciel matematyki kilka lat i jakos majatku sie nie dorobila, korepetycji tez nie udzielala czesto (pewnie moglbym policzyc na palcach jej korepetycje, zarobila pewnie ze 100 zl, kasa fiskalna na 100% potrzebna), a nigdy nie uczyla ucznia ze swojej klasy. Z tego co pamietam zarabiala jakies 1200-1400 zl w zaleznosci od ilosci godzin, rzeczywiscie "gora" szmalu, a roboty jej nie zazdroscilem, bo siedziala po nocach, aby przygotowac material na lekcje i tez mialem tego dosc, bo aby miec czas dla dzieci zarywala noce. Po prostu bajka. Dodatkowo wchodzila tendencja, aby laczyc przedmioty, np. uczyc 2-3 przedmiotow jednoczesnie, to juz byl kompletny dramat. Przed wojna, nauczyciel, urzednik to byla "figura" z b.dobrym uposazeniem. Sluzylo to przyciaganiu wybitnych jednostek do szkolnictwa, a takze budowaniu wlasciwego wzoru do nasladowania. Teraz mamy system sowiecki z "urawnilowka" mimo, ze od 1989 moja juz prawie 20 lat. Chcecie miec wysoki poziom nauczania za marne grosze, a tego sie nie da zrobic, tak jak sie nie da kupic nowego porsche za 1000zl. System, ta cala karta nauczyciela, to osobny temat.

co to za bzdura z tymi korepetycjami? dawno nie chodzilem do szkoly, ale za "moich" czasow, korepetycje byly potrzebne tylko uczniom o "wyjatkowych" talentach i korepetycje byly "wypraszane" przez rodzicow u nauczycieli, ktorzy nie brali ucznia na dodatkowe zajecia, ale polecali innemu nauczycielowi, aby nie byc posadzonym o nieuczciowsc. Moja zona pracowala jako nauczyciel matematyki kilka lat i jakos majatku sie nie dorobila, korepetycji tez nie udzielala czesto (pewnie moglbym policzyc na palcach jej korepetycje, zarobila pewnie ze 100 zl, kasa fiskalna na 100% potrzebna), a nigdy nie uczyla ucznia ze swojej klasy. Z tego co pamietam zarabiala jakies 1200-1400 zl w zaleznosci od ilosci godzin, rzeczywiscie "gora" szmalu, a roboty jej nie zazdroscilem, bo siedziala po nocach, aby przygotowac material na lekcje i tez mialem tego dosc, bo aby miec czas dla dzieci zarywala noce. Po prostu bajka. Dodatkowo wchodzila tendencja, aby laczyc przedmioty, np. uczyc 2-3 przedmiotow jednoczesnie, to juz byl kompletny dramat. Przed wojna, nauczyciel, urzednik to byla "figura" z b.dobrym uposazeniem. Sluzylo to przyciaganiu wybitnych jednostek do szkolnictwa, a takze budowaniu wlasciwego wzoru do nasladowania. Teraz mamy system sowiecki z "urawnilowka" mimo, ze od 1989 moja juz prawie 20 lat. Chcecie miec wysoki poziom nauczania za marne grosze, a tego sie nie da zrobic, tak jak sie nie da kupic nowego porsche za 1000zl. System, ta cala karta nauczyciela, to osobny temat.

w dniu 27-05-2008 17:29:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To fakt w szkolach korupcja kwitnie. Organizuje się szereg prywatnych kursów, kursikw pod szyldami szkoly. My uczniowie za to placimy. Pieniądze niby sa wpłacane na Rady Rdzicow, a w rozliczeniu sie poxniej okazuje ,ze wszystko jest deficytowe i jescze trzeba do tego interesu doplacac. Tak sie maskuje kursy prywatne Omija sie fiskusa. Dochody z kursow na opłatę wysoka prowadzących. A szkola "zero"

To fakt w szkolach korupcja kwitnie. Organizuje się szereg prywatnych kursów, kursikw pod szyldami szkoly. My uczniowie za to placimy. Pieniądze niby sa wpłacane na Rady Rdzicow, a w rozliczeniu sie poxniej okazuje ,ze wszystko jest deficytowe i jescze trzeba do tego interesu doplacac. Tak sie maskuje kursy prywatne Omija sie fiskusa. Dochody z kursow na opłatę wysoka prowadzących. A szkola "zero"

w dniu 28-05-2008 18:48:57 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To prawda ... te belfry nam wciskają kit ,że niby tak malo zarabiaja a to paniska są i tyle. W nosie mają dobro dzieci a potem, ze nie mają autorytetu sami sobie na to zasłużyli.Gdyby był nauczycielem z prawdziwego zdarzenia to i posłuch u dzieci byłby wiekszy.A o pracy policjanta prosze sie nie wypowiadac bo pojecie macie takie jak ja o kosmosie.Jak policjant zatrzmał małolata, go przesłuchal i okoazało sie że w nocy ukradl pare lusterek od samochodu to mamusia złożyla skarge na policjanta bo przesłuchał go bez niej ( powinien byc przy przesłuchaniu rodzic) a ja pytam gdzie troskliwa mamusia była w nocy gdy synus okradał samochody!!!!Policjant ma uciekac przed kim bo nie rozumiem.....acha i za to zarabia mniej i nie pracuje 18 godz i nie ma wakacji....dobre nie.

To prawda ... te belfry nam wciskają kit ,że niby tak malo zarabiaja a to paniska są i tyle. W nosie mają dobro dzieci a potem, ze nie mają autorytetu sami sobie na to zasłużyli.Gdyby był nauczycielem z prawdziwego zdarzenia to i posłuch u dzieci byłby wiekszy.A o pracy policjanta prosze sie nie wypowiadac bo pojecie macie takie jak ja o kosmosie.Jak policjant zatrzmał małolata, go przesłuchal i okoazało sie że w nocy ukradl pare lusterek od samochodu to mamusia złożyla skarge na policjanta bo przesłuchał go bez niej ( powinien byc przy przesłuchaniu rodzic) a ja pytam gdzie troskliwa mamusia była w nocy gdy synus okradał samochody!!!!Policjant ma uciekac przed kim bo nie rozumiem.....acha i za to zarabia mniej i nie pracuje 18 godz i nie ma wakacji....dobre nie.

w dniu 28-05-2008 19:04:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Prosze nie opowiadac ze nauczyciel nie moze wziąsc dnia wolnego ( nad zdrowym dzieckiem ) bo to nie prawda. Wychodzi na to ze ten nasz nauczyciel jest uciemięzony do granic wytrzymałosci... LUdzie nie wierzcie w to bo to co tu pisza - zapewne nauczyciele to klamstwa. Zachowuja sie jakby nie mieli nic tylko same obowiazki kałamia co rusz. Wszystko im sie nalezy jak zwykłym pracownikom I 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem i czesto i gesto korzystają z L-4 i nic im z tego powodu nie grozi - jak choruje to nie powinien dostac 13 bo 13- tka to przeciez nagroda.

Prosze nie opowiadac ze nauczyciel nie moze wziąsc dnia wolnego ( nad zdrowym dzieckiem ) bo to nie prawda. Wychodzi na to ze ten nasz nauczyciel jest uciemięzony do granic wytrzymałosci... LUdzie nie wierzcie w to bo to co tu pisza - zapewne nauczyciele to klamstwa. Zachowuja sie jakby nie mieli nic tylko same obowiazki kałamia co rusz. Wszystko im sie nalezy jak zwykłym pracownikom I 2 dni opieki nad zdrowym dzieckiem i czesto i gesto korzystają z L-4 i nic im z tego powodu nie grozi - jak choruje to nie powinien dostac 13 bo 13- tka to przeciez nagroda.

w dniu 02-06-2008 20:54:13 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Skąd ci ludzie mają takie informacje? To chyba sami repetenci, którzy ledwo co skończyli podstawówke...Mam nauczyciela w rodzinie więc ta informacja pochodzi z pewnego źródła - nauczyciel ma 2 dni, a nie 12 opieki nad zdrowym dzieckiem, poza tym nie ma możliwości wziąć wolnego w trakcie roku szkolnego, chyba że urlop bezpłatny.

Skąd ci ludzie mają takie informacje? To chyba sami repetenci, którzy ledwo co skończyli podstawówke...Mam nauczyciela w rodzinie więc ta informacja pochodzi z pewnego źródła - nauczyciel ma 2 dni, a nie 12 opieki nad zdrowym dzieckiem, poza tym nie ma możliwości wziąć wolnego w trakcie roku szkolnego, chyba że urlop bezpłatny.

w dniu 03-06-2008 14:22:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

tyle zwolnień lekarskich co w szkolach to w innych zakładach pracy nie ma , 50 kilometrów dalej drypa to nauczyciel już jest chory i na L-4

tyle zwolnień lekarskich co w szkolach to w innych zakładach pracy nie ma , 50 kilometrów dalej drypa to nauczyciel już jest chory i na L-4

w dniu 31-03-2017 10:55:44 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

szkoły,które nie strajkują to pisiorstwo i kler.

szkoły,które nie strajkują to pisiorstwo i kler.

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 18.119.28.237

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.