Magazyn koscian.net

24 maja 2022

Nie mają wyjścia?

Kurierzy i dostawcy notorycznie parkują samochody w miejscach niedozwolonych. Jak rozwiązać ten problem?

Otrzymaliśmy list od czytelnika, który zwraca uwagę na problem parkowania pojazdów w miejscach niedozwolonych.

***

Chciałbym zwrócić uwagę na naganną praktykę parkowania pojazdów na tak zwanym czerwonym pasie. W Kościanie spotykamy się z pasem manewrowym na al. Kościuszki. Co prawda, tego rodzaju element drogi jest poniekąd luką w prawie, ale na pewno nie można traktować czerwonego pasa jako miejsca parkingowego. 

Oczywiście, najczęściej nadużycie pasa manewrowego dotyczy kierowców firm kurierskich, dostawczych itp. To widać na załączonych obrazkach. 

W przypadku zatłoczenia drogi, tego rodzaju niepoprawne parkowanie stwarza spory kłopot dla przejazdu pojazdu uprzywilejowanego, np. karetki pogotowia ratunkowego. Na jednym z obrazków widać taką potencjalnie problematyczną sytuację. O tej porze aleja była przejezdna, ale w czasie korków to już niemal zbrodnia na drodze. 

Być może warto poruszyć temat i wyobraźnię użytkowników dróg. 

***

Przedstawiony przez czytelnika problem parkowania samochodów dostawczych w miejscach niedozwolonych dotyczy praktycznie każdej ulicy, w każdym mieście, i co gorsza, wydaje się nierozwiązywalny.

Kurierzy i listonosze podnoszą, że gdyby zawsze parkowali w miejscach wyznaczonych nie byliby w stanie dostarczyć przesyłek na czas. Mają alternatywę: łamać przepisy, albo stracić pracę.

Ten argument wielu przekonuje. Prawdopodobnie wielu z nas, a może nawet większość, czekając na paczkę lub zamówione jedzenie nie będzie miało dostawcy za złe, jeśli zostawi auto na kilka minut w miejscu niedozwolonym. Bywa, że i policjanci przymykają oczy na stojące w przeróżnych miejscach samochody na światłach awaryjnych.

Skoro nie ma kar, lub są rzadkie, to przepisy nadal będą łamane. A może to przepisy nie są dostosowane do rzeczywistości? Aby rozwiązać ten problem trzeba go najpierw dostrzec, tak jak nasz czytelnik. Na razie większość przymyka oczy rozumiejąc dylemat kurierów.  (kn)

Al. Kościuszki Al. Kościuszki

Ul. Wrocławska Ul. Wrocławska

Już głosowałeś!

Komentarze (60)

w dniu 24-05-2022 19:55:37 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Niech parkują, mi to nie przeszkadza. Pozdrawiam kurierów

Niech parkują, mi to nie przeszkadza. Pozdrawiam kurierów

w dniu 24-05-2022 19:59:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Mandat z grubej rury.Chodzi o karetki które muszą dotrzeć jak najszybciej .To jest przewinienie za które powinien odpowiadać kierowca Kurier..

Mandat z grubej rury.Chodzi o karetki które muszą dotrzeć jak najszybciej .To jest przewinienie za które powinien odpowiadać kierowca Kurier..

w dniu 24-05-2022 20:00:06 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

We Włoszech za dostarczenie paczki przez kuriera do lokalu mieszkalnego w strefie parkowania jest doliczona kwota za parking. Jeśli ma to pomoc to jestem za . Paczka w centrum droższa o 3 zł. Pasuje ?

We Włoszech za dostarczenie paczki przez kuriera do lokalu mieszkalnego w strefie parkowania jest doliczona kwota za parking. Jeśli ma to pomoc to jestem za . Paczka w centrum droższa o 3 zł. Pasuje ?

w dniu 24-05-2022 20:16:34 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kasowanie miejsc parkingowych w mieście doprowadza do śmierci takich rejonów miasta. Podobnie jest z wprowadzaniem opłat. I tak większość miejsc parkingowych zajmują lokalsi, którzy muszą mieć blisko domu swój samochód. A potem ci sami lokalsi narzekają, że im biznes zdycha. Nikt z przyjezdnych nie będzie wędrował w poszukiwaniu miejsca parkingowego po mieście, żeby dotrzeć do sklepu czy lokalu. Pojedzie do centrum handlowego gdzie nie musi daleko chodzić, nie musi płacić za parking i na dodatek ma wiele sklepów i lokali gastronomicznych do wyboru. A w przypadku kurierów, to jaki kurier będzie biegł z paczką 100 czy 200 metrów od miejsca parkingowego?

Kasowanie miejsc parkingowych w mieście doprowadza do śmierci takich rejonów miasta. Podobnie jest z wprowadzaniem opłat. I tak większość miejsc parkingowych zajmują lokalsi, którzy muszą mieć blisko domu swój samochód. A potem ci sami lokalsi narzekają, że im biznes zdycha. Nikt z przyjezdnych nie będzie wędrował w poszukiwaniu miejsca parkingowego po mieście, żeby dotrzeć do sklepu czy lokalu. Pojedzie do centrum handlowego gdzie nie musi daleko chodzić, nie musi płacić za parking i na dodatek ma wiele sklepów i lokali gastronomicznych do wyboru. A w przypadku kurierów, to jaki kurier będzie biegł z paczką 100 czy 200 metrów od miejsca parkingowego?

w dniu 24-05-2022 20:23:19 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Bardzo dobrze, że tak parkują. Nie dzielcie ludzi tak jak Morawiecki na informatyków i szewców. Taka praca. Karetka nie przejedzie? A pod tunelami przejedzie gdy korek? Jak domek Masztalerza się rozkraczy to przejedzie? Gdzie jest lądowisko do helikopterów? Kurierzy są winni, czy planiści?

Bardzo dobrze, że tak parkują. Nie dzielcie ludzi tak jak Morawiecki na informatyków i szewców. Taka praca. Karetka nie przejedzie? A pod tunelami przejedzie gdy korek? Jak domek Masztalerza się rozkraczy to przejedzie? Gdzie jest lądowisko do helikopterów? Kurierzy są winni, czy planiści?

w dniu 24-05-2022 20:39:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A gdzie ci kierowcy mają zaparkować i dźwigać cieszkie paczxki proponował bym niech Pan zatrudni się jako kurier i zobaczy naczym i praca polega ja czas ich goni pozdrawiam kurierów

A gdzie ci kierowcy mają zaparkować i dźwigać cieszkie paczxki proponował bym niech Pan zatrudni się jako kurier i zobaczy naczym i praca polega ja czas ich goni pozdrawiam kurierów

w dniu 24-05-2022 20:49:52 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ludzie nie bądźcie tacy drobiazgowi. Czy kurierzy parkując tak pojazdy na dosłownie kilka minut stwarzają jakiekolwiek zagrożenie. Bez przesady. Życiowe spojrzenie uruchomcie.

Ludzie nie bądźcie tacy drobiazgowi. Czy kurierzy parkując tak pojazdy na dosłownie kilka minut stwarzają jakiekolwiek zagrożenie. Bez przesady. Życiowe spojrzenie uruchomcie.

w dniu 24-05-2022 20:51:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dla mnie żaden problem. Dajcie żyć. Przywoływanie jako przykład karetki jest raczej przykładem na wyrost.myślę, że obsuwy z dojazdem do pacjenta częściej wynikają z innych przyczyn. Również pozdrawiam Kurierów i życzę im aby trafiali dalej na wyrozumiałych stróżów prawa.

Dla mnie żaden problem. Dajcie żyć. Przywoływanie jako przykład karetki jest raczej przykładem na wyrost.myślę, że obsuwy z dojazdem do pacjenta częściej wynikają z innych przyczyn. Również pozdrawiam Kurierów i życzę im aby trafiali dalej na wyrozumiałych stróżów prawa.

w dniu 24-05-2022 21:02:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Zgadzam się że kurierzy nie liczą się z innymi kierowcami np. Z karetkami ratujacymi życie Stefan

Zgadzam się że kurierzy nie liczą się z innymi kierowcami np. Z karetkami ratujacymi życie Stefan

w dniu 24-05-2022 21:06:01 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kolejny Janusz, któremu wszystko przeszkadza, niech lepiej szanowny Pan weźmie się za robotę a nie komentuje robi foto i utrudnia ciężka pracę kurierów itp

Kolejny Janusz, któremu wszystko przeszkadza, niech lepiej szanowny Pan weźmie się za robotę a nie komentuje robi foto i utrudnia ciężka pracę kurierów itp

w dniu 24-05-2022 21:20:19 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Pojazdy uprzywilejowane sobie poradzą. Chwila i auta stojące w korku rozjeżdżają się. Natomiast zaniepokojony mieszkaniec Kościana jest szczęśliwym człowiekiem... Nie ma większych problemów w życiu. Pozdrawiam firmy kurierskie dzięki którym mamy więcej czasu dla siebie.

Pojazdy uprzywilejowane sobie poradzą. Chwila i auta stojące w korku rozjeżdżają się. Natomiast zaniepokojony mieszkaniec Kościana jest szczęśliwym człowiekiem... Nie ma większych problemów w życiu. Pozdrawiam firmy kurierskie dzięki którym mamy więcej czasu dla siebie.

w dniu 24-05-2022 21:27:11 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Problem wyszukany na siłę. Kurierzy parkują tak, by ruch nie był zatamowany, a gdzieś przecież muszą się zatrzymać. Stają dosłownie na moment, bo im się przecież też spieszy. Nie mam nic przeciwko.

Problem wyszukany na siłę. Kurierzy parkują tak, by ruch nie był zatamowany, a gdzieś przecież muszą się zatrzymać. Stają dosłownie na moment, bo im się przecież też spieszy. Nie mam nic przeciwko.

w dniu 24-05-2022 21:30:46 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie jestem kurierem i nic do nich nie mam. Umiem ominąć ich busa stojącego na drodze. Poerdolicie głupoty i tyle

Nie jestem kurierem i nic do nich nie mam. Umiem ominąć ich busa stojącego na drodze. Poerdolicie głupoty i tyle

w dniu 24-05-2022 21:37:17 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Niech kurier stanie na parkingu i wydaje paczki wtedy ludzie docenią ze maja dostarczone do mieszkania

Niech kurier stanie na parkingu i wydaje paczki wtedy ludzie docenią ze maja dostarczone do mieszkania

w dniu 24-05-2022 21:41:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A kto pamięta czasy kiedy mleko w butelkach było dostarczane, do mieszkań pod drzwi?

A kto pamięta czasy kiedy mleko w butelkach było dostarczane, do mieszkań pod drzwi?

w dniu 24-05-2022 21:55:39 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Właśnie tak: to przepisy nie są dostosowane do rzeczywistości. Kurierzy powinni mieć możliwość legalnego zatrzymania się w takich miejscach.

Właśnie tak: to przepisy nie są dostosowane do rzeczywistości. Kurierzy powinni mieć możliwość legalnego zatrzymania się w takich miejscach.

w dniu 24-05-2022 22:48:07 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

temu co to przeszkadza to zatrudnij sie na miesiac na kurierce i ciekawe co ty zrobisz. pewnie zaparkujesz na kauflandzie i pobiegniesz z paczka przez pół Kościana albo dniowke wydasz na parkometry hehe

temu co to przeszkadza to zatrudnij sie na miesiac na kurierce i ciekawe co ty zrobisz. pewnie zaparkujesz na kauflandzie i pobiegniesz z paczka przez pół Kościana albo dniowke wydasz na parkometry hehe

w dniu 24-05-2022 22:57:34 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Bardzo fajnie i logiczne napisany artykuł!

Bardzo fajnie i logiczne napisany artykuł!

w dniu 24-05-2022 23:25:57 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

piękny artykuł w przypływie weny. A tak na poważnie: dajta spokój, nie stoją tam godzinę, tylko 5minut w porywach do 15 kiedy to trzeba zrobić porządek na pace.

piękny artykuł w przypływie weny. A tak na poważnie: dajta spokój, nie stoją tam godzinę, tylko 5minut w porywach do 15 kiedy to trzeba zrobić porządek na pace.

w dniu 24-05-2022 23:36:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kościan to jednak stan umysłu. Po pierwsze kurier stoi w takim miejscu 3 max 4 minuty. Po drugie kurier obsługując rejon nie wozi paczek tylko po prywatach ale też firmy urzędy straż pożarna służba zdrowia korzystaj z usług firm kurierskich bo za kwotę paru złotych dostaniesz przesyłkę z drugiego końca Polski a nawet świata co znacznie usprawnia codzienna egzystencję społeczeństwa. Skoro mowa o karetkach i służbach uprzywilejowanych to widząc przeszkodę na drodze to taki kierowca skutecznie ja omija albo reszta kierowców robi miejsce na bezpieczny przejazd szanujmy siebie na codzien szanujmy pracę która ktoś wykonuje szukajmy sposobu ja rozwiązanie problemu a nie powodu dla którego problem jest nie do rozwiązania. Jak duży jest ruch na ulicach w Kościanie a może szanowny donosiciel przerzuci swoje szanowne 4 litery na rower i zrobi coś dla swojego zdrowia? Dlaczego w ludziach taki jad taka zawiść? Szukanie problemu szukanie zwady?

Kościan to jednak stan umysłu. Po pierwsze kurier stoi w takim miejscu 3 max 4 minuty. Po drugie kurier obsługując rejon nie wozi paczek tylko po prywatach ale też firmy urzędy straż pożarna służba zdrowia korzystaj z usług firm kurierskich bo za kwotę paru złotych dostaniesz przesyłkę z drugiego końca Polski a nawet świata co znacznie usprawnia codzienna egzystencję społeczeństwa. Skoro mowa o karetkach i służbach uprzywilejowanych to widząc przeszkodę na drodze to taki kierowca skutecznie ja omija albo reszta kierowców robi miejsce na bezpieczny przejazd szanujmy siebie na codzien szanujmy pracę która ktoś wykonuje szukajmy sposobu ja rozwiązanie problemu a nie powodu dla którego problem jest nie do rozwiązania. Jak duży jest ruch na ulicach w Kościanie a może szanowny donosiciel przerzuci swoje szanowne 4 litery na rower i zrobi coś dla swojego zdrowia? Dlaczego w ludziach taki jad taka zawiść? Szukanie problemu szukanie zwady?

w dniu 25-05-2022 06:49:28 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dać mi jego namiary, no tego czytelnika

Dać mi jego namiary, no tego czytelnika

w dniu 25-05-2022 06:52:31 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czyli kurierzy to święte krowy-skoro parę minut to nie łamanie prawa to pies też w minutę się załatwia a jaka kara za nie sprzątnięcie..

Czyli kurierzy to święte krowy-skoro parę minut to nie łamanie prawa to pies też w minutę się załatwia a jaka kara za nie sprzątnięcie..

w dniu 25-05-2022 07:15:03 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Bo polskie prawo jest do..., no dobra ma dziury. Weźmy na przykład pojazd agencji ochrony, który odbiera z banku dużą gotówkę lub taką uzupełnia bankomat, który wiadomo nie jest uprzywilejowany. Z jednej ustawy wynika, że nie może stanąć na zakazie, chodniku, przy skrzyzowaniu czy przejściu dla pieszych itp., a z drugiej o ochronie osób i mienia, że pracownik ochrony pozostający w pojeździe ma obowiązek nie stracić kontaktu wzrokowego z przenoszącym na zewnątrz gotówkę. Często to widać przy Santanderze / dawnym WBK/. W większych miastach jest więcej utrudnień przy tego typu obiektach. No i teraz niech ten myśliciel wyrazi swoją opinię. Dwa przeciwstawne w tym przypadku rozstrzygnięcia prawne. A ja powiem tylko, podejmujmy życiowe, logiczne decyzje

Bo polskie prawo jest do..., no dobra ma dziury. Weźmy na przykład pojazd agencji ochrony, który odbiera z banku dużą gotówkę lub taką uzupełnia bankomat, który wiadomo nie jest uprzywilejowany. Z jednej ustawy wynika, że nie może stanąć na zakazie, chodniku, przy skrzyzowaniu czy przejściu dla pieszych itp., a z drugiej o ochronie osób i mienia, że pracownik ochrony pozostający w pojeździe ma obowiązek nie stracić kontaktu wzrokowego z przenoszącym na zewnątrz gotówkę. Często to widać przy Santanderze / dawnym WBK/. W większych miastach jest więcej utrudnień przy tego typu obiektach. No i teraz niech ten myśliciel wyrazi swoją opinię. Dwa przeciwstawne w tym przypadku rozstrzygnięcia prawne. A ja powiem tylko, podejmujmy życiowe, logiczne decyzje

w dniu 25-05-2022 07:28:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Niech sobie parkują. Łatwo nie maja

Niech sobie parkują. Łatwo nie maja

w dniu 25-05-2022 07:35:19 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak powstawały dzisiejsze miasta nikt nie myślał o tym, że będzie tyle samochodów, tyłu kurierów i tyłu rowerzystów. Powstają parkingi ale w końcu też nie będzie już na nie kiejsca, zabiera się wtedy tereny zielone. Rowerzyści nie mają ścieżek porządnych bo nie ma pieniędzy lub technicznie ciężko je teraz przy danym chodniku zrobić. No i wreszcie świat pędzi tak, że kurier w ciągłym biegu.

Jak powstawały dzisiejsze miasta nikt nie myślał o tym, że będzie tyle samochodów, tyłu kurierów i tyłu rowerzystów. Powstają parkingi ale w końcu też nie będzie już na nie kiejsca, zabiera się wtedy tereny zielone. Rowerzyści nie mają ścieżek porządnych bo nie ma pieniędzy lub technicznie ciężko je teraz przy danym chodniku zrobić. No i wreszcie świat pędzi tak, że kurier w ciągłym biegu.

w dniu 25-05-2022 07:43:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Znam ten ból gdy nie ma gdzie zaparkować jak trzeba się rozładować... Oby ten czytelnik nigdy nie musiał jeździć z zaopatrzeniem lub pączkami, i niech odpowie sobie na pytanie czy warto uprzykrza jak z niecierpliwością sam będzie kiedyś czekał na paczke, karma wraca a każdy zamawia coś przez kuriera ;-)

Znam ten ból gdy nie ma gdzie zaparkować jak trzeba się rozładować... Oby ten czytelnik nigdy nie musiał jeździć z zaopatrzeniem lub pączkami, i niech odpowie sobie na pytanie czy warto uprzykrza jak z niecierpliwością sam będzie kiedyś czekał na paczke, karma wraca a każdy zamawia coś przez kuriera ;-)

w dniu 25-05-2022 08:01:15 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak już mowa o parkowaniu. pytanie na jakiej zasadzie parking koło targu bądź za kościołem Ducha Świętego, jest płatny w soboty i to za wyższą stawkę niż w pozostałych miejscach w mieście Z tego co kojarzę opłaty mogą być tylko pobierane w dni robocze więc nie wiem na jakiej zasadzie one funkcjonują.

Jak już mowa o parkowaniu. pytanie na jakiej zasadzie parking koło targu bądź za kościołem Ducha Świętego, jest płatny w soboty i to za wyższą stawkę niż w pozostałych miejscach w mieście Z tego co kojarzę opłaty mogą być tylko pobierane w dni robocze więc nie wiem na jakiej zasadzie one funkcjonują.

w dniu 25-05-2022 08:54:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Niech parkują!!!!!! Ci ludzie pracują po to by kupić ekogroszek na zimę za 3000 lub jeszcze drożej. Ludzie otwórzcie oczy a nie zajmujecie się bzdetami.

Niech parkują!!!!!! Ci ludzie pracują po to by kupić ekogroszek na zimę za 3000 lub jeszcze drożej. Ludzie otwórzcie oczy a nie zajmujecie się bzdetami.

w dniu 25-05-2022 09:03:43 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Patrz w lusterka kurierzy są wszędzie Czyli mam przepisy w dup... ludzie uważajcie bo Ja jadę Za samo zastawianie wjazdu do posesji jest 100pln i jeden punkt karny a gdzie dalej... I to nie tylko kurierzy tak robią bo i normalni kierowcy.

Patrz w lusterka kurierzy są wszędzie Czyli mam przepisy w dup... ludzie uważajcie bo Ja jadę Za samo zastawianie wjazdu do posesji jest 100pln i jeden punkt karny a gdzie dalej... I to nie tylko kurierzy tak robią bo i normalni kierowcy.

w dniu 25-05-2022 09:31:44 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Serio? Nawet o to ludzie mają problem? Ja jeszcze rozumiem, że można narzekać na pojedyncze sytuacje jakby kurier zatarasował cały przejazd. Ale w czym problem kiedy mimo naruszenia przepisów droga nadal jest przejezdna? Kurier staje w takim miejscu na max. 5 minut i należy to traktować jak sytuację losową. Czy ktoś będzie obwiniał człowieka, któremu na przykład samochód odmówi posłuszeństwa w trakcie jazdy i będzie musiał na przykład pchać? Raczej nie, a stwarza to dużo większe utrudnienie w ruchu niż taki kurier stojący na poboczu, czy wykluczonym obszarze drogi. A że karetka nie przejedzie? Po pierwsze tak jak już mówiłem kurier stara się zatrzymać w takim miejscu by nie utrudniać znacząco ruchu, więc jeżeli pozostali uczestnicy ruchu zastosują się do przepisów i ustąpią przejazdu karetce to nie ma najmniejszego problemu, a czepiać się możemy jedynie tych pojedynczych sytuacji gdy kurier zablokuje całkowicie przejazd. Kurierstwo to jedna z kluczowych usług dla poprawnego funkcjonowania współczesnego świata i chyba nie ma osoby, która by z takiej usługi nie korzystała. Czyli co? Każdy chce swoją przesyłkę dostać na czas, ale jednocześnie chce podkładać kurierowi kłody pod nogi i kazać mu jeździć w kółko przez 10 minut w poszukiwaniu miejsca do legalnego zaparkowania pod każdym adresem dostawy? Weźcie się ludzie ogarnijcie, jak już ktoś ponosi winę to ludzie odpowiedzialni za zagospodarowanie przestrzenne w miastach. Którzy zgadzają się na budowanie wąskich dróg i zmniejszają liczbę miejsc parkingowych. A jak jakiś kurier faktycznie stanie tak, że zablokuje ruch to zwróćcie mu uwagę, to może następnym razem postara się zatrzymać w lepszym miejscu.

Serio? Nawet o to ludzie mają problem? Ja jeszcze rozumiem, że można narzekać na pojedyncze sytuacje jakby kurier zatarasował cały przejazd. Ale w czym problem kiedy mimo naruszenia przepisów droga nadal jest przejezdna? Kurier staje w takim miejscu na max. 5 minut i należy to traktować jak sytuację losową. Czy ktoś będzie obwiniał człowieka, któremu na przykład samochód odmówi posłuszeństwa w trakcie jazdy i będzie musiał na przykład pchać? Raczej nie, a stwarza to dużo większe utrudnienie w ruchu niż taki kurier stojący na poboczu, czy wykluczonym obszarze drogi. A że karetka nie przejedzie? Po pierwsze tak jak już mówiłem kurier stara się zatrzymać w takim miejscu by nie utrudniać znacząco ruchu, więc jeżeli pozostali uczestnicy ruchu zastosują się do przepisów i ustąpią przejazdu karetce to nie ma najmniejszego problemu, a czepiać się możemy jedynie tych pojedynczych sytuacji gdy kurier zablokuje całkowicie przejazd. Kurierstwo to jedna z kluczowych usług dla poprawnego funkcjonowania współczesnego świata i chyba nie ma osoby, która by z takiej usługi nie korzystała. Czyli co? Każdy chce swoją przesyłkę dostać na czas, ale jednocześnie chce podkładać kurierowi kłody pod nogi i kazać mu jeździć w kółko przez 10 minut w poszukiwaniu miejsca do legalnego zaparkowania pod każdym adresem dostawy? Weźcie się ludzie ogarnijcie, jak już ktoś ponosi winę to ludzie odpowiedzialni za zagospodarowanie przestrzenne w miastach. Którzy zgadzają się na budowanie wąskich dróg i zmniejszają liczbę miejsc parkingowych. A jak jakiś kurier faktycznie stanie tak, że zablokuje ruch to zwróćcie mu uwagę, to może następnym razem postara się zatrzymać w lepszym miejscu.

w dniu 25-05-2022 09:58:35 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kolejny kościanski Janusz , któremu już nie tylko burmistrz przeszkadza Ale też kurier nieprzepisowo parkujący. Te typy już tak mają ,ze całe życie szukają zwady.

Kolejny kościanski Janusz , któremu już nie tylko burmistrz przeszkadza Ale też kurier nieprzepisowo parkujący. Te typy już tak mają ,ze całe życie szukają zwady.

w dniu 25-05-2022 10:04:49 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Budować tak jak w Niemczech parkingi w góre .Wielopiętrowe. Auta nie będą blokować ulic.

Budować tak jak w Niemczech parkingi w góre .Wielopiętrowe. Auta nie będą blokować ulic.

w dniu 25-05-2022 10:06:21 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A Ja mam posiadłosć 12 ha A na niej tylko 5 aut . I luz w parkowaniu

A Ja mam posiadłosć 12 ha A na niej tylko 5 aut . I luz w parkowaniu

w dniu 25-05-2022 10:16:58 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Przepisy obowiązują wszystkich!!! Nikt nikogo nie zmusza do bycia kurierem, jak się nie podoba to zmiana pracy! PS: Ambulans, straż pożarna tam liczą się sekundy matoły!!! Omijanie takiego lenia kuriera może kosztować życie!!

Przepisy obowiązują wszystkich!!! Nikt nikogo nie zmusza do bycia kurierem, jak się nie podoba to zmiana pracy! PS: Ambulans, straż pożarna tam liczą się sekundy matoły!!! Omijanie takiego lenia kuriera może kosztować życie!!

w dniu 25-05-2022 14:38:36 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Pewenie pisał ten idiota co mnie przy wyjezdzie do biedy na Kościuszki szarpał za rękaw psy zawołal a trzymam mnie jak gangusa, żeby nie kamery i jego baba dostałby w ryj odszkodowanie chciał wymusić czarny seat ibiza nie nie pamiętam...........

Pewenie pisał ten idiota co mnie przy wyjezdzie do biedy na Kościuszki szarpał za rękaw psy zawołal a trzymam mnie jak gangusa, żeby nie kamery i jego baba dostałby w ryj odszkodowanie chciał wymusić czarny seat ibiza nie nie pamiętam...........

w dniu 25-05-2022 15:43:45 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Dajcie ludziom spokojnie pracować by w tych czasach chociaż kromkę chleba zjedli, gdzie Ci ludzie mają stawać? Na mopie? I dalej iść pieszo? Na prawdę co niektórzy nudne życie muszą prowadzić żeby takimi rzeczami się zajmować, chyba że już na siłę próbują odwrócić naszą uwagę od tego że zaraz w tym kraju pójdziemy do marketu popatrzeć tylko na produkt bo nie będzie nas stać na jego kupno..

Dajcie ludziom spokojnie pracować by w tych czasach chociaż kromkę chleba zjedli, gdzie Ci ludzie mają stawać? Na mopie? I dalej iść pieszo? Na prawdę co niektórzy nudne życie muszą prowadzić żeby takimi rzeczami się zajmować, chyba że już na siłę próbują odwrócić naszą uwagę od tego że zaraz w tym kraju pójdziemy do marketu popatrzeć tylko na produkt bo nie będzie nas stać na jego kupno..

w dniu 25-05-2022 15:47:49 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak ktoś zamówił paczkę to niech sobie nagina na parking odebrać od kuriera hahaha

Jak ktoś zamówił paczkę to niech sobie nagina na parking odebrać od kuriera hahaha

w dniu 25-05-2022 21:30:33 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Karać karać i jeszcze raz karać. Ma być na 500+ dla moich dzieci , na moją emeryturę i wysoką jej waloryzację. Tak jak ja karał dla ówczesnych emerytów.

Karać karać i jeszcze raz karać. Ma być na 500+ dla moich dzieci , na moją emeryturę i wysoką jej waloryzację. Tak jak ja karał dla ówczesnych emerytów.

w dniu 25-05-2022 23:31:21 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kurierów i dostawy rozumiem. Ale jak parkują osobowe na zakazie na Okrężnej, to nie można wyjechać nie ryzykując czołowego zderzenia ze skręcającymi ze Śmigielskiej. Już uciekałam na wjazd na osiedle w sytuacji, kiedy ktoś wyjeżdżał moim pasem. Druga sprawa, że jak jednego puściłam, to już kolejny się pchał zamiast czekać.

Kurierów i dostawy rozumiem. Ale jak parkują osobowe na zakazie na Okrężnej, to nie można wyjechać nie ryzykując czołowego zderzenia ze skręcającymi ze Śmigielskiej. Już uciekałam na wjazd na osiedle w sytuacji, kiedy ktoś wyjeżdżał moim pasem. Druga sprawa, że jak jednego puściłam, to już kolejny się pchał zamiast czekać.

w dniu 26-05-2022 07:34:26 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Przestać zamawiać tyle szajsu

Przestać zamawiać tyle szajsu

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 18.222.181.216

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.