Wiadomości

08 stycznia 2023

Nie chcą chlewni na 2 tysiące tuczników

Mieszkańcy Starego i Nowego Lubosza protestują przeciwko budowie w obrębie Starego Lubosza chlewni na 2 tysiące tuczników.

O planowanej inwestycji mieszkańców poinformowała gmina przystępując do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na:

„Zmianie sposobu użytkowania wiaty na płody rolne na chlewnię o obsadzie 2000 szt. tuczników (280DJP) na terenie nieruchomości oznaczonych nr ewidencyjnymi 322 i 323 w obrębie geodezyjnym Stary Lubosz”.

Zgodnie z przepisami decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wyda wójt Gminy Kościan po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich.

Prawo do składania uwag i wniosków mają także mieszkańcy. Mogą to zrobić w terminie od 4 stycznia do 3 lutego br.

Pojawienie się komunikatu wywołało zaniepokojenie części mieszkańców. W sobotę, 7 stycznia, w Nowym Luboszu rozpoczęto zbieranie podpisów pod protestem.

Serdecznie dziękujemy Wam za tak wspaniały odzew w sprawie podpisów pod petycją! Dziękujemy, że mimo soboty i tak wczesnej pory otwieraliście nam drzwi nawet w piżamach i poświęciliście nam kilka chwil. 98% poparło i podpisało sprzeciw!!! Kto jeszcze nie miał okazji podpisać się, może to jeszcze zrobić, bo lista czeka w sklepie Lewiatan w Nowym Luboszu. Mamy nadzieję, że głosy mieszkańców zostaną wysłuchane!!! - czytamy na facebookowym profilu wsi. 

 

Zdjęcia poglądowe ze strony stopfermom.pl

Już głosowałeś!

Komentarze (91)

w dniu 08-01-2023 09:24:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ale każdy chce jeść

Ale każdy chce jeść

w dniu 08-01-2023 09:34:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nie każdy. Nie jem mięsa od 20 lat .

Nie każdy. Nie jem mięsa od 20 lat .

w dniu 08-01-2023 09:36:40 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wspierać ich ile można. Kiedyś mieszkałem w dolnośląskim i gospodarz wybudował taką chlewnie. Smród i zaducha... nie szło tam mieszkać. A prawo jest tak syfiaste ,że jak już wybudują nic nie da się zrobić. Blokować ile wejdzie!!!

Wspierać ich ile można. Kiedyś mieszkałem w dolnośląskim i gospodarz wybudował taką chlewnie. Smród i zaducha... nie szło tam mieszkać. A prawo jest tak syfiaste ,że jak już wybudują nic nie da się zrobić. Blokować ile wejdzie!!!

w dniu 08-01-2023 09:46:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Lubosz stary o ile wiem to wieś a na wsi i to wieś rolników świnie powinny być bo chyba nie w mieście

Lubosz stary o ile wiem to wieś a na wsi i to wieś rolników świnie powinny być bo chyba nie w mieście

w dniu 08-01-2023 09:54:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jeżeli nie zrobią tego przy Luboszu, to nie zrobią nigdzie, bo jak argumentowali by potem, że petycje z Lubosza zadziałały, a z innej miejscowości już nie?no chyba, że ma jeszcze znaczenie jak wpływowi ludzie tam mieszkają, a to już nie fair.

Jeżeli nie zrobią tego przy Luboszu, to nie zrobią nigdzie, bo jak argumentowali by potem, że petycje z Lubosza zadziałały, a z innej miejscowości już nie?no chyba, że ma jeszcze znaczenie jak wpływowi ludzie tam mieszkają, a to już nie fair.

w dniu 08-01-2023 10:00:16 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ależ oczywiście że w mieście nie postawią Pani Ewo

Ależ oczywiście że w mieście nie postawią Pani Ewo

w dniu 08-01-2023 10:03:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Stary i Nowy Lubosz to nie jest wieś rolnicza. Mam nadzieję że nie uda im się to. Jeśli jednak uda im się to, to nie tylko będzie śmierdzieć w tych dwóch wioskach ale także w Kościanie, Racocie, Kurzej Górze i w okolicznych wioskach. Więc pomyślmy o wszystkich a nie tylko o sobie Pani ewo

Stary i Nowy Lubosz to nie jest wieś rolnicza. Mam nadzieję że nie uda im się to. Jeśli jednak uda im się to, to nie tylko będzie śmierdzieć w tych dwóch wioskach ale także w Kościanie, Racocie, Kurzej Górze i w okolicznych wioskach. Więc pomyślmy o wszystkich a nie tylko o sobie Pani ewo

w dniu 08-01-2023 10:11:43 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Weroniko w Kościanie i Kurzej Górze może nie bo las zrobi swoje ale mocno odczują to mieszkańcy np Darmowa, Witkowki, Racot a nawet i Katarzynin. Ta chlewnia nie powinna powstać w tym miejscu.

Weroniko w Kościanie i Kurzej Górze może nie bo las zrobi swoje ale mocno odczują to mieszkańcy np Darmowa, Witkowki, Racot a nawet i Katarzynin. Ta chlewnia nie powinna powstać w tym miejscu.

w dniu 08-01-2023 10:12:52 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

A podobno swinie sie nie oplacaja i wiesniaki do nich dokladaja

A podobno swinie sie nie oplacaja i wiesniaki do nich dokladaja

w dniu 08-01-2023 10:54:08 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wies to miejsce gdzie uprawia się ziemie i hoduje zwierzęta. Gdzie ma to powstać w mieście? Niedługo powstanie obwodnica która będzie biegła przez Lubosz i problem zniknie. Jestem za budowa. Ludzie potrzebuja mięsa i pracy.

Wies to miejsce gdzie uprawia się ziemie i hoduje zwierzęta. Gdzie ma to powstać w mieście? Niedługo powstanie obwodnica która będzie biegła przez Lubosz i problem zniknie. Jestem za budowa. Ludzie potrzebuja mięsa i pracy.

w dniu 08-01-2023 11:07:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Będzie czas przywyknąć.Jak to mówiła Pawlakowa.

Będzie czas przywyknąć.Jak to mówiła Pawlakowa.

w dniu 08-01-2023 11:09:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

I tak będą stały jak te biedne konie to ma być agroturystyka?

I tak będą stały jak te biedne konie to ma być agroturystyka?

w dniu 08-01-2023 11:27:42 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ta chlewnia musi powstać i tyle w temacie. Najbardziej opornych będziemy uciszać :-)

Ta chlewnia musi powstać i tyle w temacie. Najbardziej opornych będziemy uciszać :-)

w dniu 08-01-2023 11:34:06 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Mieszczuchy się wybudowały na wsi bo działka tańsza o 1/3 ceny a teraz im smród przeszkadza albo kogut za głośno pieje. Inwestycji Pana W. nie zablokujecie bo ma za szerokie plecy.

Mieszczuchy się wybudowały na wsi bo działka tańsza o 1/3 ceny a teraz im smród przeszkadza albo kogut za głośno pieje. Inwestycji Pana W. nie zablokujecie bo ma za szerokie plecy.

w dniu 08-01-2023 11:48:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Chów i hodowla powinna być na terenach wiejskich. Tak było, jest i będzie.

Chów i hodowla powinna być na terenach wiejskich. Tak było, jest i będzie.

w dniu 08-01-2023 11:58:34 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Można prowadzić biznes, lecz z poszanowaniem spokoju życia innych ludzi. Niestety biznesy prowadzą, też ludzie mało inteligentni i oni nie są w stanie pojąć takich kwestii jak kultura, szacunek, zdrowie innych. Podobnie jest z decydentami, od nich również jest ciężko wymagać zrozumienia tych kwestii, bo myślą tylko w kategoriach zysków i własnych korzyści.

Można prowadzić biznes, lecz z poszanowaniem spokoju życia innych ludzi. Niestety biznesy prowadzą, też ludzie mało inteligentni i oni nie są w stanie pojąć takich kwestii jak kultura, szacunek, zdrowie innych. Podobnie jest z decydentami, od nich również jest ciężko wymagać zrozumienia tych kwestii, bo myślą tylko w kategoriach zysków i własnych korzyści.

w dniu 08-01-2023 12:14:10 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Smród ze Spytkówek też często daje o sobie znać, i jakoś ani Wójt ani RDOŚ ani PPIS ani WIOŚ nikt nie może pomóc, to że świniami także tak będzie. .... No ale w Kościanie już nie czuć to wlasciciel problemu nie ma

Smród ze Spytkówek też często daje o sobie znać, i jakoś ani Wójt ani RDOŚ ani PPIS ani WIOŚ nikt nie może pomóc, to że świniami także tak będzie. .... No ale w Kościanie już nie czuć to wlasciciel problemu nie ma

w dniu 08-01-2023 12:15:41 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Lubosz to jest wies a na wsi są swinie po co ta afera? zawsze na wsi był brzydki zapach

Lubosz to jest wies a na wsi są swinie po co ta afera? zawsze na wsi był brzydki zapach

w dniu 08-01-2023 12:16:14 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Lubisz Stary Lubisz Nowy Lubisz Świński

Lubisz Stary Lubisz Nowy Lubisz Świński

w dniu 08-01-2023 12:21:31 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wielkie rozpatrywanie. Ja pytam dlaczego marszałek województwa blokuje wszystkim budowanie domów w Borowie w gminie Czempiń? Oraz rozbudowę domów już stojących? To jest problem. Burmistrz Czempinia szczyci się rozwojem a w Borowie nie można się budować, bo wielkie złoża węgla brunatnego!!! Z tym coś zróbcie. To jest temat na artykuł. A miało się Dino w Borowie budować

Wielkie rozpatrywanie. Ja pytam dlaczego marszałek województwa blokuje wszystkim budowanie domów w Borowie w gminie Czempiń? Oraz rozbudowę domów już stojących? To jest problem. Burmistrz Czempinia szczyci się rozwojem a w Borowie nie można się budować, bo wielkie złoża węgla brunatnego!!! Z tym coś zróbcie. To jest temat na artykuł. A miało się Dino w Borowie budować

w dniu 08-01-2023 12:37:41 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

W miastach są parady gejów a na wsi chodowle świń Taki mamy klimat

W miastach są parady gejów a na wsi chodowle świń Taki mamy klimat

w dniu 08-01-2023 13:25:26 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Gdyby to miało powstać burmistrz z księdzem dokonaliby otwarcia

Gdyby to miało powstać burmistrz z księdzem dokonaliby otwarcia

w dniu 08-01-2023 13:48:49 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Na wsi pobudowały się mieszczuchy Bo dzialki w cenie 30% działki w mieście. I do tego dużo większe. Płacą nisze podatki od nieruchomosci. I chcieliby żyć jak w mieście Cwaniaki. Gdzie mają być hodowle świń, bydła jak nie na wsi. Pamiętam czasy kiedy na wsi krowy i swinie chodziły po ulicy. I nikomu to nie przeszkadzało. Jak budowano za Gierka duże fermy świn i bydla Kto pytal mieszkańców Jak przeszkadza smród to przeprowadź się do miasta. Gdzie smród jest szkodlwy z kominów fabrycznych. Jadąc przez Lubosz to jeden wielki smród Bo smieci , plastiki pala I to im nie przeszkadza.

Na wsi pobudowały się mieszczuchy Bo dzialki w cenie 30% działki w mieście. I do tego dużo większe. Płacą nisze podatki od nieruchomosci. I chcieliby żyć jak w mieście Cwaniaki. Gdzie mają być hodowle świń, bydła jak nie na wsi. Pamiętam czasy kiedy na wsi krowy i swinie chodziły po ulicy. I nikomu to nie przeszkadzało. Jak budowano za Gierka duże fermy świn i bydla Kto pytal mieszkańców Jak przeszkadza smród to przeprowadź się do miasta. Gdzie smród jest szkodlwy z kominów fabrycznych. Jadąc przez Lubosz to jeden wielki smród Bo smieci , plastiki pala I to im nie przeszkadza.

w dniu 08-01-2023 14:09:33 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Kto to ma budować?

Kto to ma budować?

w dniu 08-01-2023 14:18:32 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

wyszczepieni i tak nie będą czuć tego zapachu, oni raczej będą wtedy gdy to powstanie wąchać kwiatki ...ale od spodu

wyszczepieni i tak nie będą czuć tego zapachu, oni raczej będą wtedy gdy to powstanie wąchać kwiatki ...ale od spodu

w dniu 08-01-2023 14:55:05 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ciekawe ilu przeciwników sprawdziło gdzie owe działki są położone, chociażby na geoportalu. Budować na wsi, budować.

Ciekawe ilu przeciwników sprawdziło gdzie owe działki są położone, chociażby na geoportalu. Budować na wsi, budować.

w dniu 08-01-2023 14:57:20 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Całkiem sie bambrom we głowach poprzestawiało ale schabowego co niedziela każdy wpiernicza mam nadzieję że chlewnia powstanie -a na smród niech nie narzekajom co drugiemu tak w chałupie wali

Całkiem sie bambrom we głowach poprzestawiało ale schabowego co niedziela każdy wpiernicza mam nadzieję że chlewnia powstanie -a na smród niech nie narzekajom co drugiemu tak w chałupie wali

w dniu 08-01-2023 15:44:04 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak powstanie...to wójtowi trzeba pokazać gdzie jego miejsce podczas kolejnych wyborów.

Jak powstanie...to wójtowi trzeba pokazać gdzie jego miejsce podczas kolejnych wyborów.

w dniu 08-01-2023 15:44:28 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

a jo sie nie potpisze, bo mieszkom na nowym, a na starym nieh capi, bo lubje chamburgery i stejki

a jo sie nie potpisze, bo mieszkom na nowym, a na starym nieh capi, bo lubje chamburgery i stejki

w dniu 08-01-2023 15:44:44 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jak powstanie...to wójtowi trzeba pokazać gdzie jego miejsce podczas kolejnych wyborów.

Jak powstanie...to wójtowi trzeba pokazać gdzie jego miejsce podczas kolejnych wyborów.

w dniu 08-01-2023 15:51:06 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Widać że prawnicy zadziałali i pewnie zadziałają i w finalnym etapie. Na budowę chlewni by nie dostał pozwolenia, a tak budynek już stoi i wystarczy przekształcić. Inwestor ma tyle hektarów ziemi że spokojnie takie chlewnie by mógł wybudować w polu daleko od zabudowań.

Widać że prawnicy zadziałali i pewnie zadziałają i w finalnym etapie. Na budowę chlewni by nie dostał pozwolenia, a tak budynek już stoi i wystarczy przekształcić. Inwestor ma tyle hektarów ziemi że spokojnie takie chlewnie by mógł wybudować w polu daleko od zabudowań.

w dniu 08-01-2023 16:03:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Od zabudowań nic daleko nieda smród się niesie z wiatrem wiem bo niedaleko mojej rodziny postawiono taką chlewnie wali fest nie da się ukryć

Od zabudowań nic daleko nieda smród się niesie z wiatrem wiem bo niedaleko mojej rodziny postawiono taką chlewnie wali fest nie da się ukryć

w dniu 08-01-2023 16:21:09 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czytam tak te wszystkie komentarze jak się ludzie mondrują. A morał jest taki, że każdy kto miałby mieć taką chlewnię ze świnkami i smrodem pod domem to walczyłby o to, żeby to nie powstało. I na wsi i w mieście żyją tacy sami ludzie. I smród w takim samym stopniu przeszkadza.

Czytam tak te wszystkie komentarze jak się ludzie mondrują. A morał jest taki, że każdy kto miałby mieć taką chlewnię ze świnkami i smrodem pod domem to walczyłby o to, żeby to nie powstało. I na wsi i w mieście żyją tacy sami ludzie. I smród w takim samym stopniu przeszkadza.

w dniu 08-01-2023 16:22:29 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Faktem jest że ludzi jest coraz więcej i popyt na mięso wzrasta

Faktem jest że ludzi jest coraz więcej i popyt na mięso wzrasta

w dniu 08-01-2023 16:30:58 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Nawet nie wiadomo gdzie dokładnie to powstanie a ciemnota już ma jasne wizje

Nawet nie wiadomo gdzie dokładnie to powstanie a ciemnota już ma jasne wizje

w dniu 08-01-2023 16:32:55 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To zablokujcie dojazd do wymienionych działek, tak jak bambry blokują ulicę traktorami. A co na to Agro Unia?

To zablokujcie dojazd do wymienionych działek, tak jak bambry blokują ulicę traktorami. A co na to Agro Unia?

w dniu 08-01-2023 17:03:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Może się uda zablokować, może nie. Róbcie wszystko aby nie było tak jak w Przysiece, smród od Polcopera niesamowity , to jakie świństwa wpija nasza gleba i woda z tej instytucji to masakra.

Może się uda zablokować, może nie. Róbcie wszystko aby nie było tak jak w Przysiece, smród od Polcopera niesamowity , to jakie świństwa wpija nasza gleba i woda z tej instytucji to masakra.

w dniu 08-01-2023 17:37:40 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Czy zdjęciem poglądowym ze strony stopfermom.pl - portal Kościan. net także przyłącza się do protestu przeciwko budowie chlewni?

Czy zdjęciem poglądowym ze strony stopfermom.pl - portal Kościan. net także przyłącza się do protestu przeciwko budowie chlewni?

w dniu 08-01-2023 17:57:56 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jeśli ktoś chce wiedzieć gdzie będzie śmierdziało to tu są namiary działki. 52.069490 16.708820 Może warto się zastanowić nad dietą, bo taka produkcja to tylko bezsensowne cierpienie zwierząt, syf i potworne zużycie wody

Jeśli ktoś chce wiedzieć gdzie będzie śmierdziało to tu są namiary działki. 52.069490 16.708820 Może warto się zastanowić nad dietą, bo taka produkcja to tylko bezsensowne cierpienie zwierząt, syf i potworne zużycie wody

w dniu 08-01-2023 18:04:02 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Gdzie nie trzymać świń jak nie na wiosce to będzie pożytek dla wszystkich cała wioska będzie miała świeże mięso jestem za budowę to będzie dobre dla wszystkich. Ludzie będą mieli pracę za godne pieniądze.

Gdzie nie trzymać świń jak nie na wiosce to będzie pożytek dla wszystkich cała wioska będzie miała świeże mięso jestem za budowę to będzie dobre dla wszystkich. Ludzie będą mieli pracę za godne pieniądze.

w dniu 08-01-2023 18:14:16 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Jeszcze od smrodu nikt nie umarł Co więcej nie zachorował Gówno towarzyszyło nam od zawsze. Nie jeden bardziej śmierdzi niż te świnie Tylko swojego smrodu nie czuje I biegnie podpisywać petycję. Szkodliwe jest zanieczyszczenie powietrza jedynie chemicznymi związkami A nie gównem świńskim. Gdzie mają powstać chlewnie jak nie na wsi. Tak jest na całym świecie. Mieszkam w Niemczech Mam tam dom I jadąc z Szczecina w kierunku Paswalku Po drodze jest duża ferma świn A blisko zabudowania . O nikt nie pytał o zgodę ludzi.

Jeszcze od smrodu nikt nie umarł Co więcej nie zachorował Gówno towarzyszyło nam od zawsze. Nie jeden bardziej śmierdzi niż te świnie Tylko swojego smrodu nie czuje I biegnie podpisywać petycję. Szkodliwe jest zanieczyszczenie powietrza jedynie chemicznymi związkami A nie gównem świńskim. Gdzie mają powstać chlewnie jak nie na wsi. Tak jest na całym świecie. Mieszkam w Niemczech Mam tam dom I jadąc z Szczecina w kierunku Paswalku Po drodze jest duża ferma świn A blisko zabudowania . O nikt nie pytał o zgodę ludzi.

w dniu 08-01-2023 18:19:48 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Poczytaj sobie Olek o skutkach masowej produkcji zwierzęcej. Pomyśl o środowisku naturalnym, o swoich dzieciach i wnukach, a nie tylko o tym co na zagrychę

Poczytaj sobie Olek o skutkach masowej produkcji zwierzęcej. Pomyśl o środowisku naturalnym, o swoich dzieciach i wnukach, a nie tylko o tym co na zagrychę

w dniu 08-01-2023 18:29:50 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Widzę że anonimowość daje dużo odwagi. Tu komentarzy prawie 60 a tym czasem na Facebooku raptem 2. Dlaczego tam tak nie bronicie tej inwestycji? A z tego co wiem to mnóstwo osób podpisało się pod petycja. Nie tylko w Luboszu Starym i Nowym ale także w Racocie. Jakoś głosu sprzeciwu do tej pory nie słyszałem. Ludzie są mocno na nie.

Widzę że anonimowość daje dużo odwagi. Tu komentarzy prawie 60 a tym czasem na Facebooku raptem 2. Dlaczego tam tak nie bronicie tej inwestycji? A z tego co wiem to mnóstwo osób podpisało się pod petycja. Nie tylko w Luboszu Starym i Nowym ale także w Racocie. Jakoś głosu sprzeciwu do tej pory nie słyszałem. Ludzie są mocno na nie.

w dniu 08-01-2023 18:45:34 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Przepisy wyraxnie mowia,ze wojt ma obowiązek zapoznac się z opinią mieszkancow Ale dalej juz nic nie mowią Czy ma ją uwzględniać w swojej decyzji. Wiec robi to co nakazuje prawo Zapoznaje się.

Przepisy wyraxnie mowia,ze wojt ma obowiązek zapoznac się z opinią mieszkancow Ale dalej juz nic nie mowią Czy ma ją uwzględniać w swojej decyzji. Wiec robi to co nakazuje prawo Zapoznaje się.

w dniu 08-01-2023 18:46:33 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Smród od świń już jest w Nowym Luboszu będąc na placu zabaw, a tu kolejny.

Smród od świń już jest w Nowym Luboszu będąc na placu zabaw, a tu kolejny.

w dniu 08-01-2023 19:21:41 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Gdzie można podpisać wsparcie dla inwestycji? Nie zrobią tego przy Starym Luboszu to może zrobią koło Kościania (np. między Sierawkowem i Pelikanem, czy to przypadkiem nie jest miejsce alternatywne?) Obecne miejsce jest bardzo dobre, na uboczu. Poza tym taka chlewnia to sporo miejsc pracy, nie zapominajcie o tym.

Gdzie można podpisać wsparcie dla inwestycji? Nie zrobią tego przy Starym Luboszu to może zrobią koło Kościania (np. między Sierawkowem i Pelikanem, czy to przypadkiem nie jest miejsce alternatywne?) Obecne miejsce jest bardzo dobre, na uboczu. Poza tym taka chlewnia to sporo miejsc pracy, nie zapominajcie o tym.

w dniu 08-01-2023 20:42:28 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Rozumiem mieszkańców, ale do licha, gdzie i jak ten rolnik ma się rozwijać. Dlaczego nie ma takich sprzeciwów jak powstają strefy inwestycyjne dla wielkich fabryk, które stają się jeszcze większe. Nikt nie mówi jak kasjerka w markecie w upokorzeniu zaklada pampersa na kasę i robi pod siebie, jak w wielkich korporacjach ludzie zaiwaniają po min 12 godziny.... Ale jak powstaje CHLEWNIA..... to z automatu PROTEST

Rozumiem mieszkańców, ale do licha, gdzie i jak ten rolnik ma się rozwijać. Dlaczego nie ma takich sprzeciwów jak powstają strefy inwestycyjne dla wielkich fabryk, które stają się jeszcze większe. Nikt nie mówi jak kasjerka w markecie w upokorzeniu zaklada pampersa na kasę i robi pod siebie, jak w wielkich korporacjach ludzie zaiwaniają po min 12 godziny.... Ale jak powstaje CHLEWNIA..... to z automatu PROTEST

w dniu 08-01-2023 21:25:28 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Pierdolenie a gdzie ma budować jak nie na wsi miastowi wpizdu popieram gospodarza

Pierdolenie a gdzie ma budować jak nie na wsi miastowi wpizdu popieram gospodarza

w dniu 08-01-2023 22:01:31 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ludziom na wsi przeszkadza chlewnia To tak jakby mieszkańcom Zakopanego przeszkadzały góry. Bo musza pod górkę chodzić do szkoły.

Ludziom na wsi przeszkadza chlewnia To tak jakby mieszkańcom Zakopanego przeszkadzały góry. Bo musza pod górkę chodzić do szkoły.

w dniu 09-01-2023 07:29:12 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

To nie jest chlewnia tylko przemysłowa ferma - takie w ogóle nie powinny istnieć.

To nie jest chlewnia tylko przemysłowa ferma - takie w ogóle nie powinny istnieć.

w dniu 09-01-2023 08:25:53 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Gdzie można podpisać petycje za budową chlewni ?

Gdzie można podpisać petycje za budową chlewni ?

w dniu 09-01-2023 09:19:54 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Niech budują choćby mi pod oknem, byle k... taniej było w sklepie

Niech budują choćby mi pod oknem, byle k... taniej było w sklepie

w dniu 09-01-2023 10:09:22 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Z całym szacunkiem dla ciężkiej pracy rolników. Produkujcie, produkujcie a jak nie da rady sprzedać to wychodźcie na drogi i blokujcie, utrudniajcie życie innym użytkownikom(rząd ma te protesty daleko w tyle). Nie trafia do główek, że jest nadprodukcja a ludzie raczej redukują ilość mięsa w diecie. Ci "fermiarze" mają niewiele wspólnego z rolnictwem. Produkują mięso byle jak, byle jak najtaniej. Ciekawe, że niektórzy na własny użytek mają tuczniki żywione w sposób odmienny od przemysłowego. Ale nic to.... produkujcie i zalewajcie rynek byle jakością!!! A że tucz wielkoprzemysłowy zatruwa, drobnostka, nie ma problemu. Jest wieś to musi śmierdzieć, tylko nie trafia do świadomości ile odoru, trujących gazów, gnojowicy i innego świństwa wydzielają tysiące tuczników - nie 10, 50, 100 a TYSIĄCE... ot tak drobniuteńka różnica... Pecunia non olet!!!!!

Z całym szacunkiem dla ciężkiej pracy rolników. Produkujcie, produkujcie a jak nie da rady sprzedać to wychodźcie na drogi i blokujcie, utrudniajcie życie innym użytkownikom(rząd ma te protesty daleko w tyle). Nie trafia do główek, że jest nadprodukcja a ludzie raczej redukują ilość mięsa w diecie. Ci "fermiarze" mają niewiele wspólnego z rolnictwem. Produkują mięso byle jak, byle jak najtaniej. Ciekawe, że niektórzy na własny użytek mają tuczniki żywione w sposób odmienny od przemysłowego. Ale nic to.... produkujcie i zalewajcie rynek byle jakością!!! A że tucz wielkoprzemysłowy zatruwa, drobnostka, nie ma problemu. Jest wieś to musi śmierdzieć, tylko nie trafia do świadomości ile odoru, trujących gazów, gnojowicy i innego świństwa wydzielają tysiące tuczników - nie 10, 50, 100 a TYSIĄCE... ot tak drobniuteńka różnica... Pecunia non olet!!!!!

w dniu 09-01-2023 11:31:35 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Ciekawe jak tam kopertnik....

Ciekawe jak tam kopertnik....

w dniu 10-01-2023 09:22:47 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Wydaje mi się, że mieszkańcy najzwyczajniej w świecie protestują przeciwko przemysłowej hodowli, a nie trzymaniu świnki w chlewiku. W mieście też wolno trzymać w mieszkaniu psa czy kota (świnkę chyba też), ale nie słyszałem, żeby władze jakiegoś miasta zgodziły się na założenie w nim np. hodowli psów na dużą skalę czy schroniska dla zwierząt. Podobnie, jak przemysłowa hodowla zwierząt, takie inwestycje powinny być lokalizowane z dala od osiedli ludzi, nieważne czy miejskich czy wiejskich, żeby były jak najmniej uciążliwe.

Wydaje mi się, że mieszkańcy najzwyczajniej w świecie protestują przeciwko przemysłowej hodowli, a nie trzymaniu świnki w chlewiku. W mieście też wolno trzymać w mieszkaniu psa czy kota (świnkę chyba też), ale nie słyszałem, żeby władze jakiegoś miasta zgodziły się na założenie w nim np. hodowli psów na dużą skalę czy schroniska dla zwierząt. Podobnie, jak przemysłowa hodowla zwierząt, takie inwestycje powinny być lokalizowane z dala od osiedli ludzi, nieważne czy miejskich czy wiejskich, żeby były jak najmniej uciążliwe.

w dniu 10-01-2023 22:00:27 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Powiem tylko tyle,że większość rolników którzy hodowlani mniejsze ilości świń zostali stłamszeni przez przepisy i zrezygnowali z hodowli ponieważ nie byli w stanie spełnić wymogów . Chodziło tylko o to aby powstały molochy i aby ludzie którzy mają pieniądze mogli zarabiać jeszcze więcej.Po co na każdy rolnik ma mieć po kilka sztuk świń jak 1 może mieć 2000 tys.(to tylko wielki biznes dla wybranych).

Powiem tylko tyle,że większość rolników którzy hodowlani mniejsze ilości świń zostali stłamszeni przez przepisy i zrezygnowali z hodowli ponieważ nie byli w stanie spełnić wymogów . Chodziło tylko o to aby powstały molochy i aby ludzie którzy mają pieniądze mogli zarabiać jeszcze więcej.Po co na każdy rolnik ma mieć po kilka sztuk świń jak 1 może mieć 2000 tys.(to tylko wielki biznes dla wybranych).

w dniu 13-01-2023 10:48:46 napisał:
zgłoś komentarz
×
Zgłaszasz poniższy komentarz:

Oczywiście, że chcę. Mieszczuchy we wsi się wybudowały i ferment sieją. Po to jest wieś by były chlewnie, obory, pola, stogi, kiszonki .... . Nie podoba sie mieszczuchom na wsi do z powrotem wdychać dym samochodów w mieście. Będą teraz mówić co i jak na wsi ma wyglądać. Wpisz sobie i wyszukaj w przeglądarce pojęcie wieś. Jak w Kościanie była rzeźnia i śmierdziało to było OK, jak jest mleczarnia i capi to tez jest ok. Mieszczuchy na wsi nawet ogródków nie mają a będą sapać co do obory.

Oczywiście, że chcę. Mieszczuchy we wsi się wybudowały i ferment sieją. Po to jest wieś by były chlewnie, obory, pola, stogi, kiszonki .... . Nie podoba sie mieszczuchom na wsi do z powrotem wdychać dym samochodów w mieście. Będą teraz mówić co i jak na wsi ma wyglądać. Wpisz sobie i wyszukaj w przeglądarce pojęcie wieś. Jak w Kościanie była rzeźnia i śmierdziało to było OK, jak jest mleczarnia i capi to tez jest ok. Mieszczuchy na wsi nawet ogródków nie mają a będą sapać co do obory.

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.21.240.212

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.

Dodaj komentarz
Powrót do strony głównej
×

Dodaj wydarzenie

Wydarzenie zostanie opublikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.

Dane do wiadomości redakcji
plik w formacie jpg, max 5 Mb
Zgłoszenie zostało wysłane - zostanie opublikowane po akceptacji administratora.
UWAGA: W przypadku imprez o charakterze komercyjnym zastrzegamy sobie prawo do publikacji po uzgodnieniu ze zgłaszającym opłaty za promowanie danego wydarzenia.