Magazyn koscian.net

2008-08-13

Moto wyprawa

Zbierają się co wtorek na Placu Krimpen w Kościanie. Stąd, punktualnie o godz. 17, wyruszają w trasę. Za każdym razem na cel wyprawy wybierają jedną z okolicznych miejscowości wypoczynkowych.

Byli już w Cichowie, Nowym Dębcu, Boszkowie, Wieleniu, Brennie, Jeziorkach, Łodzi, Dymaczewie, a ostatnio w Sławie. Średnio pokonują od 100 km do 150 km. Tak właśnie wtorkowe popołudnia spędzają miłośnicy motocykli z Kościana i okolic.

- Wszystko zaczęło się w maju. Zbyszek i ja zaczęliśmy wyjeżdżać dwa, trzy razy w tygodniu. Potem wpadliśmy na pomysł, by skrzyknąć znajomych – opowiada pan Romuald. – Stała grupa liczy pięć osób. W sumie przewinęło się już 120 osób. Zawsze dopisuje nam pogoda, choć tak ciepło jak dziś jeszcze nie było. Tylko raz zdarzyło się, że uciekaliśmy przed deszczem, ale jesteśmy przygotowani na każdą pogodę, bo w sakwach mamy niezbędne rzeczy. Bywało, że gubiliśmy drogę.

W poprzedni wtorek na zbiórkę zjechało 18 maszyn: ścigacze, skutery, trajki. Z Kościana skierowali się przez Widziszewo, Śmigiel, Bucz, Przemęt, Wieleń do Sławy. Motocykliści przejechali w sumie 124 km. Zawsze wybierają boczne drogi, by uniknąć zbyt dużego ruchu na krajowych i wojewódzkich trasach. Przejeżdżając przez poszczególne miejscowości dają sygnały dźwiękowe. Swoją ,,orkiestrę’’ w trajce uruchamia jadący na czele Czester. Wszędzie grupa wzbudza spore zainteresowanie i przyjmowana jest z życzliwością. Mijając po drodze innych motocyklistów pozdrawiają się. Bywa – jak w ubiegłym tygodniu – że na trasie dołączają do grupy przygodni motocykliści. U celu podróży robią dłuższy postój, by coś zjeść i wypić. Każdą wyprawę kończą na kościańskim Rynku.

- Zapraszamy wszystkich, którzy lubią motocyklową jazdę i mają czas, by zniknąć na cztery godziny z domu – zachęcają motocykliści.(kar)

GK 33/2008

w dniu 18-08-2008 10:35:21 napisał:

w dniu 18-08-2008 14:53:54 napisał:
×

STOP HEJTOWI - PAMIĘTAJ - NIE JESTEŚ ANONIMOWY!
Jeśli zamierzasz kogoś bezpodstawnie pomówić, wiedz, że osobie pokrzywdzonej przysługuje prawo zgłoszenia tego faktu policji, której portal jest zobligowany wydać numer ip Twojego komputera: 3.147.79.20

Internauci piszący komentarze ponoszą za nie pełną odpowiedzialność karną i cywilną. Redakcja zastrzega sobie prawo do ingerowania w treść komentarzy lub ich całkowitego usuwania jeżeli: nie dotyczą one artykułu, są sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, naruszają normy prawne lub obyczajowe.